کد خبر: ۸۳۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۱

حیدرپور: وزارت امورخارجه در بحث غزه ضعیف بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: «وزارت امورخارجه در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در بحث غزه ضعیف عمل کرده است».

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب ضمن اظهار خشنودی از عملکرد و مواضع ایران و مردم کشورمان در مسئله غزه در مقایسه با سایر کشورها در عین حال به عملکرد نمایندگان مجلس و سفرهای رئیس قوه مقننه در این راستا را راه حلی دانست که باعث شده حرکت‌های وزرات امور خارجه در این زمینه به چشم نیاید».

وی با اظهار امیدواری از اینکه دستگاه دیپلماسی کشور عمق این فاجعه را درک کرده باشد گفت: «این وزارت‌خانه باید به صورت جدی با کشورهای جنوب‌غربی خاورمیانه در این زمینه وارد بحث می‌شد و به فرامین رهبر معظم انقلاب در این بخش بیشتر توجه می‌کرد اما متاسفانه به نظر می‌رسد که تاکنون چنین نبوده و وزارت امورخارجه ضعیف عمل کرده است».

حیدرپور با اعتقاد به اینکه در ارتباط با مصر، عربستان، عراق و اردن تاکنون وزارت امورخارجه کم‌کاری کرده است و باید فعال‌تر از این موارد شود گفت: «این وزارت‌خانه باید در عمل کردن فرامین رهبر معظم انقلاب و البته قوانین مجلس فعال‌تر وارد شده و حرکت کند».

نماینده شهرضا در مجلس در پاسخ به اینکه چرا سفر فرستادگان دولت تاکنون به کشورهایی بوده که در مسئله غزه نقش چندان موثری ندارند و چرا این سفرها به کشورهای موثرتری صورت نمی‌گیرد گفت:‌ «به علت این مسئله این است که ارتباط جمهوری اسلامی با کشورهای تاثیرگذار ضعیف است و این ایراد هم به وزارت امورخارجه به صورت جدی وارد است چرا که این وزارت‌خانه باید در این زمینه از حالت انفعالی درآمده و با این کشورها فعالانه‌تر ارتباط برقرار کند».

حیدرپور گفت: «وزارت امور خارجه باید به سازمان ملل راه یابد و حداقل در آنجا از کشورهای اسلامی بخواهد که سفیر اسرائیل را از این سازمان اخراج کنند لذا در این راستا حتما این وزارتخانه باید رایزنی‌های خود را آغاز کند. نشست‌هایی با این کشورها داشته باشد و هرگونه معامله تجاری با کشورها و رژیم‌های غاصب را تحریم کند».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر فعال شدن اتحادیه بین‌المجالس با همت وزارت امورخارجه کشورمان گفت: «دستگاه دیپلماسی کشور می‌تواند فعال و به صورت جدی وارد کار شود و حتی در این راستا اگر لازم است هزینه کند».

حیدرپور در پایان این گفتگو بار دیگر بر ارتباط قوی‌تر وزارت امورخارجه کشورمان با سران سایر کشورها و به ویژه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و بین‌المجالس تاکید کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین