کد خبر: ۸۳۳۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

حسینی: دولت و مجلس مصمم به اجرای راهبرد مهار تورم و رشد تولید هستند

معاون پارلمانی رئیس جمهور اهتمام جدی دولت برای تعامل و همکاری سازنده با مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت مردمی، عدالت محور و تحول گرا در کنار مجلس انقلابی و ولایی مصمم هستند اقداماتی اساسی برای اجرای راهبرد و راهکار‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال مطرح کردند، انجام دهند.
حسینی: دولت و مجلس مصمم به اجرای راهبرد مهار تورم و رشد تولید هستند
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی در نشست مشترک دولت و مجلس که روز چهارشنبه عصر در محل سالن اجلاس سران با حضور رؤسای دوقوه، نمایندگان مجلس و اعضای دولت برگزار شد، با اشاره به برگزاری چهار نشست مشترک با همه نمایندگان و یک نشست با هیات رئیسه و روسای کمیسیون های مجلس، نشست مشترک نمایندگان با دولت را مجلس انس و همدلی توصیف کرد و گفت: امیدواریم این نشست ها و گفتگوها به همکاری، همدلی و هم افزایی بیشتر به ویژه در آغاز سال برای تحقق شعار سال بینجامد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه ها و اولویت ها برای اجرای کامل راهبرد ها و راهکارهایی که رهبر فرزانه انقلاب بر آن تاکید کردند، گفت: رهبر فرزانه انقلاب حجت را بر همگان تمام کردند و اینک نوبت ما است که آستین همت بالا زده و توصیه های کلیدی و الزاماتی را که رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند، اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی از ابتدا بر تعامل سازنده با مجلس تاکید داشته است و در این راستا رئیس جمهور در سال اول با ۳۱ مجمع استانی دیدار داشتند و در سفرهای استانی نیز نمایندگان همراهی می کردند و مدتی است که رئیس‌جمهور نشست با کمیسیون های مجلس را آغاز کرده و این روند ادامه دارد.در کنار آن معاون اول، معاون اجرایی و دیگر معاونان رئیس جمهور نیز این تعامل را داشته و دارند و جلسات متعددی را با نمایندگان برگزار کرده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به تعامل و ارتباط وزرا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: وزراء در این مدت ۳۸۰ بار در مجلس حضور پیدا کرده و بالغ بر ۹ هزار دیدار با نمایندگان در مجلس و وزارت‌خانه ها داشته اند که رکوردی بی سابقه است.

حسینی افزود: تاکنون ۵۴ لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده که ۱۰ مورد تبدیل به قانون شده و دو مورد هم در انتظار نظر شورای نگهبان است.

معاون رئیس جمهور در مجلس خاطرنشان کرد: معاونان پارلمانی وزارتخانه ها هم بعنوان حلقه وصل دولت و مجلس با جدیت کارها را پیگیری و سعی می‌کنند که درخواست‌های نمایندگان که مطالبات مردم است اجرایی و عملیاتی شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت کریم آل طه امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: در زبان و فرهنگ اسلامی کریم به معنای اصیل، خوشرو، خوشخوی، پاک و عفیف ،جوانمرد و بلند همت، با مروت و با سخاوت، بزرگوار و بردبار و باوقار، خیرخواه و نیکوکار، نیکو نفس و نیکو نهاد است و در حقیقت کریم جامع همه مکارم و فضایل انسانی است.

معاون رئیس جمهور گفت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام اسوه و الگو هستند، اهل بیت پیامبر نیز اسوه و الگو محسوب می شوند و همگان باید تلاش کنیم به آنان بزرگواران تاسی بجوییم و در مسیر آنها گام برداریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن می‌توان سراغ امام حسن مجتبی و اهل بیت را گرفت، خاطرنشان ساخت: آیات مودت، مباهله، تطهیر، آیات سوره هل آتی و آیات متعدد دیگری در خصوص اهل بیت وجود دارد.

حسینی گفت: پیامبر فرمودند که امام حسن و امام حسین علیه السلام سرور و سید جوانان بهشت هستند و یا در سوره الرحمن‌ اشاره شده که لُؤْلُؤْئی از پیوند دو دریای نبوت و امامت ظهور پیدا میکند که آن مروارید، امام حسن مجتبی است "یخرج منهما اللؤلؤ و المرجان".

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس اظهار کرد: نمایندگان مردم با انبوهی از خواسته ها و مطالبات مواجه هستند و در این راه برخی از اوصافی که امام حسن مجتبی توصیه کردند، راهگشا است. حضرت فرمودند ما تجربه کردیم که برای غلبه بر مشکلات، دارویی غیر از صبر، استقامت، بردباری یافت نمی شود و بیان کردند که چیزی نافع تر از صبر و زیان بارتر از فقدان صبر وجود ندارد؛ جرّبنا و جرّب المجرّبون فلم أر شیئا أنفع وجدانا و لا أضر فقدانا من الصبر نداوی به الامور.

در این نشست سران دو قوه مجریه و مقننه در سخنانی به بیان دیدگاههای خود برای توسعه همکاری ها، راهکارهای اجرایی کردن شعار سال، افزایش تعامل قوا و ضرورت خدمت رسانی جهادی و واگذاری امور به مردم، تاکید بر تاسیس وزارت یا سازمان بازرگانی و ضرورت تسریع تصویب لوایح سخن گفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین