کد خبر: ۸۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد:

امامی کاشانی: سیاست هجوم به مصلحت کشور نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب جمعه تهران تاکید کرد: «سیاست ما باید صبر باشد و نه مداهنه و هجوم. اگر مداهنه باشد با شخصیت و کیان نظام اسلامی نمی‌خواند و سیاست هجوم هم به مصلحت کشور نیست». 

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت ایام شهادت حضرت امام سجاد (ع) گفت: «محور صحیفه سجادیه تکیه بر رهبری آل محمد (ص) است». 

آیت الله محمد امامی کاشانی با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی افزود: «گناه بالاترین مانع پیشرفت و ترقی انسان در حیات مادی و معنوی است». 

وی صحیفه سجادیه را زبور آل محمد خواند و اضافه کرد: «علاوه بر اینکه مناجات حضرت سجاد (ع) در صحیفه سجادیه عالی است، ایشان همچون همه امامان از صوت و لحن بسیار زیبایی برخوردار بودند».
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به خفقان دوران حضرت امام سجاد (ع) افزود: «مطالب صحیفه سجادیه گرچه معنوی و صد در صد روحانی است اما در عین حال از ِسیر سیاسی هم خالی نیست».
 
امام جمعه موقت تهران گفت: «انسان در تمام نعمت‌ها و حرکات باید خدا را مالک و خودش را بنده خدا ببیند، آن وقت رشد می‌‌کند». 

وی تاکید کرد: «اما اگر انسان در لذت‌ها فرو رفت و خدا را ندید، قامتش به اندازه طبیعت می‌شود و دیگر آسمان و ماورای خود حتی جهان را هم نمی‌بیند، بلکه خودش را می‌بیند، در لذت غرق می‌شود، از لذات معنوی بی‌بهره می‌شود و زندگی‌اش تباه می‌شود». 

امامی کاشانی افزود: «انسان گر چه جزو هستی است اما وقتی قیمت دارد که با هستی است یعنی پاکدامنی را می‌فهمد».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «در خانه‌ها با دلالت، راهنمایی و نصیحت باید فرزندان را به سمت نماز هدایت کرد و به آن‌ها گفت این نماز است که آینده آن‌ها را می‌سازد. اگر انسان چنین نکند، این‌جاست که از مرحله‌ آدمیت و انسانیت خارج می‌شود».

وی با اشاره به سخنان پیش از خطبه وزیر آموزش و پرورش خطاب به نوجوانان و جوانان گفت: «نماز بخوانید که سجده نماز، شما را بزرگ می‌کند و شخصیت و آینده شما را می‌سازد».
 
امام جمعه موقت تهران درخطبه دوم نماز جمعه گفت: «جنایات امریکا در افغانستان، گوانتانامو و عراق باید برای رییس جمهور جدید آمریکا آینه عبرت باشد». 

آیت الله امامی کاشانی افزود: «نمی‌توان در مقابل افکار عمومی جهان ایستاد،‌ شعار جنگ بر سر ارزشها سر داد و همزمان مردم بی دفاع را مورد حمله قرار داد». 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «بوش 8 سال پیش در سخنرانی خود، دو هدف اقتدار بیشتر ارتش آمریکا و تأکید بر جنگ صلیبی را مطرح کرد اما اکنون با گذشت هشت سال ارتش، ملت آمریکا و شخصیت بوش به نابودی کشیده شده است».
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: «عملکرد بوش در این مدت چنان بد بود که حتی عده‌ای معدود در کشور ما که طرفدار ایجاد رابطه با آمریکا بودند از خواسته خود منصرف شدند و این مسئله برای برخی کشورهای عربی طرفدار آمریکا هم صدق می‌کند».
 
آیت‌الله امامی کاشانی کاربرد سلاحهای فسفری را علیه کودکان معصوم غزه، آخرین جنایات رئیس جمهور سابق آمریکا در حمایت از اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی خواند. 

خطیب نماز جمعه تهران به شعار از نیل تا فرات اسرائیل در زمان جنگ شش روزه اشاره کرد و گفت: «جنگ33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، نسل کشی، استفاده از سلاحهای ممنوعه، محاصره غذا و دارو و حمله به پیر و جوان نتوانسته است موجب مشروعیت این رژیم شود».
 
وی ادامه داد: «رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حامی این رژیم بیش از گذشته خار و ذلیل شده‌اند».
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به توجه رئیس جمهور جدید آمریکا به موضوع عوض شدن زمان تأکید کرد و گفت: «بهترین سیاست برای کشور ما در قبال تغییر هیئت حاکمه در آمریکا سیاست صبر است تا مشخص شود دولت جدید آمریکا در برخورد با مسائل ایران به چه صورت موضع خواهد گرفت».
 
وی ادامه داد: «آنچه می‌تواند در این رابطه تعیین کننده باشد عملگرایی و درس عبرتی است که رئیس جمهور جدید آمریکا باید از گذشته یاد بگیرد».
 
امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد در مدت زمامداری اوباما چتر صهیونیست ها بر کاخ سفید کنار رود. 

وی همچنین به سران برخی کشورهای اسلامی هشدار داد از افکار عمومی مردم خود درس بگیرند.
 
آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص بازگشت زمان گفت: «بازگشت زمان از نظر تکوین، تشریح و دگرگونی اوضاع مردم می‌تواند رخ دهد».
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: «این حدیث نشان می‌دهد زمان قابل تغییر است و سند آن با مراجعه به تاریخ مشخص می‌شود».
 
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بازگشت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به وطن گفت: «وجهه کشور در این سی سال متحول شده است و اکنون همه وظیفه دارند با وحدت کلمه، توجه به علم و درایت، توحید و پشت سر رهبری عادل این نظام را به دست صاحب اصلی‌اش برسانند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین