کد خبر: ۸۳۶۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

افشای نقش شرکت «توتال» فرانسه در آلودگی گسترده در یمن

تحقیقات یک نشریه فرانسوی حاکی از دست داشتن شرکت فرانسوی «توتال» در دفن مواد سمی در آب‌های یمن است.
افشای نقش شرکت «توتال» فرانسه در آلودگی گسترده در یمن
آفتاب‌‌نیوز :

سایت نشریه فرانسوی «نوول اوبزرواتور» (L'OBS) در تحقیقاتی اعلام کرد: شرکت فرانسوی توتال در عملیات‌های گسترده در یمن با دفن هزاران تن مواد سمی در آب‌های یمن نزدیک به محل فعالیت خود، در آلودگی این منطقه دست داشته است.

شرکت توتال که از حدود ۲۰ سال پیش در یک میدان نفتی در شرق یمن فعالیت می‌کند، مسئول مجموعه‌ای از آلودگی‌هایی است که بر محیط زیست و سلامتی هزاران یمنی تأثیر می‌گذارد.

براساس بررسی‌ها توتال، رودخانه‌ها، آب‌های زیرزمینی و زمین‌های کشاورزی را آلوده کرده و باعث شیوع بیماری خطرناکی میان ساکنان محلی شده است. توتال نشت مواد شیمیایی را اطلاع نداده و با این کار قوانین محیط زیست در یمن را نقض کرده است.

تهیه‌کننده این تحقیقات اعلام کرد که برای انجام آن سفر میدانی به یمن داشته، ده‌ها سند را مطالعه کرده و با مسئولان یمنی دیدار کرده است.

این تحقیقات از دفن میلیون‌ها لیتر آب سمی، نشت نفت، تکنیک‌های عملیاتی غیراستاندارد، آلوده کردن بزرگ‌ترین آب‌های زیرزمینی این کشور و عدم بازیافت زباله‌های سمی خبر داد.

تهیه‌کننده این تحقیقات اظهار داشت: مرگ در آنجا بر زمین، حیوانات و مردم اثر می‌گذارد که در نتیجه نشت مواد شیمیایی، آلودگی هوا و تأثیر مناطق اطراف است.

وی تأکید کرد: این اقدامات منجر به افزایش چشمگیر آمار سرطان در منطقه و ناپدید شدن زنبورها و پرندگان و آلودگی زمین‌های کشاورزی شده که پس از تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به مکانی متروک تبدیل شد.

وی آنچه را که رخ داده بزرگترین رسوایی زیست محیطی در تاریخ یمن دانست و گفت: تأسیسات ساخته شده توسط این شرکت از این نظر با استانداردهای بین‌المللی در حال اجرا مطابقت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین