کد خبر: ۸۳۷۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

«حسن گُلر» لقب کدام معلم شهید بود؟

حسن با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده دسته در «فاو» عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و سر شهید شد. مزار این شهید در گلزار شهدای «علی‌آباد» اردبیل قرار دارد.
«حسن گُلر» لقب کدام معلم شهید بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسن رجب‌زاده روز دهم مردادماه سال ۱۳۳۳ در شهرستان اردبیل به دنیا آمد. پدرش حسین، بازنشسته بهداری بود. حسن از فوتبالیست‌های معروف اردبیل بود و با توجه به مهارتی که در دروازه‌بانی داشت به «حسن گلر» معروف شده بود. تا پایان دوره کاردانی در رشته «تربیت بدنی» درس خواند. معلم بود که سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده دسته در «فاو» عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و سر شهید شد. مزار این شهید در گلزار شهدای «علی‌آباد» اردبیل قرار دارد.

عملیات والفجر ۸ و عبور نیروها تحت نظر قرارگاه‌های خاتم‌الانبیاء (ص)، قرارگاه کربلا و قرارگاه نوح طبق نقشه عملیاتی فوق انجام گرفت. مناطق تصرف شده شامل شهر فاو، راس‌البیشه، جاده فاو - بصره، پایگاه‌های موشکی، منابع نفتی، اسکله البکر والامیه و محورهای ام‌القصر، جاده البحار – بصره، نخلستان‌های حاشیه اروند، کارخانه نمک و دریاچه نمک را تصرف کرده و با هجوم تانک‌ها و هواپیماهای بی‌شمار پاتک‌های گسترده عراق در طول ۹۰ روز مقاومت و نبرد فاو توانست توانمندی رزمندگان را به جهانیان نشان دهد.

برادرش «رحیم» هم پیش از وی در ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون و درحین عملیات «بدر» به شهادت رسید.

حسن رجب‌زاده در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: «من به نوبه خود با آگاهی به ندای حسین زمان، لبیک گفته و عازم جبهه شدم تا شاید من نیز دِین خود را به اسلام عزیز ادا نمایم. خداوند مرا در این راه استوار و پایدار نماید. اکنون که این سعادت به من دست داده تا عازم جبهه شوم، این را مدیون شما پدر با ایمان هستم که در تربیت من زحمت زیادی کشیدی تا راهم را خوب انتخاب نمایم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین