کد خبر: ۸۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۳:۰۸

رسایی:‌ رقابت احمدی‌‌نژاد و هاشمی ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید رسایی معتقد است: «بايد انتخابات رياست جمهورى دهم را مرحله سوم انتخابات نهم در تيرماه سال ۸۴ دانست، انتخاباتى دوقطبى، با كانديداتورى خاتمى ولى رقابت احمدى نژاد با فرد سوم و البته نتيجه انتخابات هم تكرار نتيجه مرحله دوم انتخابات در سوم تير ۸۴ است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی تحت عنوان «رقابت بين احمدى نژاد و هاشمى!» در روزنامه ایران به تحلیل رقابت‌های انتخاباتی پیش رو پرداخته است. 

وی با اشاره به اینکه خاتمی گزینه مطلوب اصلاح طلبان است می‌نویسد: «با اين همه احمدى نژاد به دليل روحيات انقلابى، مردمى، ساده زيستى، كار شبانه روزى و صادقانه از محبوبيت بيشترى نسبت به خاتمى در عامه مردم برخوردار است. اكنون ديگر شعارهاى خاتمى در ميان عامه رنگى ندارد و تنها بخشى از جريان روشنفكرى و مخالفان نرم جامعه به آن دل خوش دارند». 

رسایی یکی از اقداماتی که در جهت ريزش آراى احمدى نژاد است را سرمايه گذارى روى شخصيت هاى اصولگرايى می‌داند است كه در انتخابات نهم رياست جمهورى پس از پيروزى ناباورانه احمدى نژاد خود را شكست خورده يافتند و به همين جهت در اين چهار سال از هيچ نيش و كنايه اى نسبت به وى دريغ نكردند و امروز يا در مسئوليت‌هايى تأثيرگذار حضور دارند و يا به دنبال آزمودن مجدد بخت رياست جمهورى خود و طبعاً در انتظار توجه شخصيت ها هستند. 

وی در مورد میرحسین موسوی نیز می‌نویسد: «از سويى ديگر ميرحسين موسوى كه در پرتو مديريت حضرت امام (ره) و رياست جمهورى رهبرى انقلاب و فضاى معنوى جنگ نامى نيك از خود به يادگار نهاده و امروز پس از خون دل خوردن‌هاى رهبر معظم انقلاب و به بركت تلاش شبانه روزى احمدى نژاد در غالب ساختن گفتمان مبارزه با فساد، عدالت محورى و مردمدارى و استكبارستيزى، ميدان را براى پذيرش خود مستعد مى بيند، نقش ياورى براى خاتمى را بازى مى‌كند كه قرار است آراى ريخته شده احمدى نژاد را به نفع خاتمى جمع كند».
 
رسایی ادامه می دهد: «اما آيا موسوى اين نقش را ايفا خواهد كرد از ياد نبريم كه موسوى حتى در دور دوم انتخابات رياست جمهورى نهم با همه اختلاف سليقه‌اش در شيوه مديريتى و مبانى اقتصادى، با جريان تكنوكرات ساخت و برخلاف انتظار نزديک‌ترين يارانش، حاضر به حمايت از رقيب احمدى نژاد شد، بعيد به نظر مى‌رسد كه او حتى اگر بخواهد به ميدان هم بيايد، جريان تكنوكرات اجازه اين ورود را به او بدهد، همان طور كه در چند روز گذشته با افزايش احتمال حضور ميرحسين موسوى، ادبيات حاميان خاتمى نيز تغيير كرده و از قوت يافتن حضور وى سخن گفته مى شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین