کد خبر: ۸۴۱۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

صادقی: بهتر است تیم ملی به مسابقات انتخابی المپیک نرود

مربی سابق تیم ملی هندبال ایران گفت: با شرایطی که وجود دارد بهتر است تیم ملی به رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام نشود.
صادقی: بهتر است تیم ملی به مسابقات انتخابی المپیک نرود
آفتاب‌‌نیوز :

قرعه‌کشی مسابقات انتخابی هندبال برای المپیک پاریس در قاره آسیا و در دوحه قطر انجام شد که تیم ملی هندبال ایران در گروه B با تیم‌های قدرتمند بحرین، کویت، ژاپن، ازبکستان و قزاقستان هم گروه شد. در گروه A نیز تیم‌های ملی هندبال قطر، عربستان سعودی، کره جنوبی، امارات، هند و چین هم گروه شدند.

تنها یک تیم از آسیا جواز حضور در المپیک پاریس را کسب خواهد کرد. مسابقات انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۶ مهر تا ششم آبان ۱۴۰۲) به میزبانی دوحه قطر برگزار خواهد شد.

کیوان صادقی، مربی سابق تیم ملی هندبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد قرعه ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک، اظهار داشت: باید بدانیم که ایران در آسیا چند رقیب جدی دارد و همیشه باید حواسش به آن‌ها باشد. من مفهوم اینکه می‌گویند ایران در گروه مرگ قرار گرفت را نمی‌دانم، چون اگر در دور اول هم گروه آسانی داشته باشیم در مراحل بالاتر به قدرت‌های آسیا برخورد خواهیم کرد. با این شرایط نمی‌توان گفت که ایران در گروه مرگ قرار دارد یا زندگی! تیم‌هایی همچون قطر، بحرین و ژاپن از جمله مدعیان آسیا هستند و پس از آن‌ها هم تیم‌هایی همچون عربستان و کویت قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها یک تیم از این مسابقات به رقابت‌های المپیک صعود می‌کند، فکر می‌کنم بهتر بود تیم ملی هزینه نمی‌کرد و اصلاً به این مسابقات اعزام نمی‌شد، چون واقعیت این است که در چنین شرایطی هیچ شانسی وجود ندارد. برایم عجیب است چرا تیم ملی به بازی‌های آسیایی که شانسی برای حضور روی سکو دارد اعزام نمی‌شود، اما در پیکار‌های انتخابی المپیک که تقریباً هیچ شانسی برای صعود ندارد، حضور پیدا می‌کند.  

مربی سابق تیم ملی هندبال ایران درخصوص حضور وسلین وویوویچ در تیم سپاهان، تصریح کرد: به نظر من این کار، اصلاً خوب نبود. نمی‌دانم در ذهن مدیران باشگاه سپاهان چه گذشت و چه برنامه‌ای داشتند که چنین تصمیمی گرفتند. به هر حال مجید رحیم‌زاده با سپاهان شرایط خوبی داشت و تیمش در صدرجدول قرار داشت. من از پشت پرده‌ها اطلاعی ندارم، اما به نظرم این کار خوب نبود.

صادقی که همراه با تیم گیتی‌پسند در لیگ امسال عنوان پنجم را کسب کرد، درمورد شرایط رقابت‌های لیگ برتر، خاطرنشان کرد: ما در سال اول تیمداری خود توانستیم عنوان پنجم را کسب کنیم و فکر می‌کنم عملکرد خوبی هم بود. با شرایطی که لیگ دارد فکر می‌کنم در پایان تیم سپاهان به عنوان قهرمانی برسد، چون از نظر مهره و نیرو اوضاع بهتری نسبت به حریف خود یعنی تیم شاملی دارد. در مجموع روی کاغذ شانس سپاهان نسبت به شاملی برای قهرمانی بیشتر است.

وی افزود: در پایان می‌خواهم یک گلایه از فدراسیون هندبال داشته باشم. دلیل اینکه برخی تیم‌ها در برخی از مسابقات حضور پیدا نمی‌کنند را نمی‌دانم، اما به نظرم فدراسیون باید به شدت با این امر برخورد کرده و تیم‌های متخلف را جریمه کند. مگر می‌شود تیم‌هایی پیش‌بینی کنند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد و بر اساس همان در برخی مسابقات حاضر شده و در برخی دیگر حضور پیدا نکنند؟ اگر قرار است براساس پیش‌بینی‌ها جلو برویم، از ابتدا قهرمان مسابقات را حدس بزنند و یک جام به آن بدهند و لیگی برگزار نکنند. امیدوارم فدراسیون در سال‌های آینده نسبت به این موضوع واکنش جدی و محکم‌تری نشان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین