کد خبر: ۸۴۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱

ران دسانتیس، رقیب ترامپ شد

ران دسانتیس، فرماندار تندروی فلوریدا نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا شد تا در این انتخابات در حزب جمهوریخواه با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور و هم حزبی خود و درصورت پیروزی در درون این حزب با جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا رقابت کند.
ران دسانتیس، رقیب ترامپ شد
آفتاب‌‌نیوز :

ران دسانتیس، فرماندار جمهوری خواه ایالت فلوریدا، یکی از مشاوران سابق ترامپ که توانست قدرت را در ایالت فلوریدا به جمهوری خواهان بدهد و سیاست‌های جنجالی خود در مورد کرونا را به یک جنبش "ضد اجبار" به بخش‌های آموزش، قانون و تجارت این ایالت گسترش داد، روز چهارشنبه برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، فرماندار فلوریدا با ارسال مدارک به کمیسیون انتخابات آمریکا، نامزدی ریاست جمهوری خود را رسمی کرد. دسانتیس در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، ابتدا با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق رقابت می‌کند. ترامپ علیرغم دو استیضاح، تحریک حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، محکوم شدن به تجاوز جنسی و تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا که در دادگاه متهم شده است، هنوز بر نظرسنجی‌ها به عنوان نامزد اول جمهوری خواهان شناخته می‌شود.

ترامپ آشکارا گفته است که دسانتیس را به دلیل به چالش کشیدن خود "خائن" می‌داند. رئیس جمهور سابق آمریکا آرای بدست آمده توسط دسانتیس را زیر سوال برده و او را یک همجنسگرا توصیف کرده که با کودکان ارتباط برقرار می‌کند.

ناظران چگونگی رقابت دسانتیس با ترامپ را از نزدیک دنبال خواهند کرد.. فرماندار فلوریدا پس از پیروزی مجدد در انتخابات ایالتی، ترامپ را به شدت مورد انتقاد قرار داد و به ترامپ به خاطر حاشیه‌های فراوان و جلسات دادگاه انتقاد کرد.

«ران دسانتیس» فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا سیاست‌های نژادپرستانه‌ای دارد که شدت یافتن آن‌ها در این ایالت دردسرساز شده است. سیاست‌های او بطور آشکار علیه جامعه رنگین پوست آمریکا، موجب شده است تا نهاد‌های حقوق مدنی فدرال در کشور نسبت به سفر این گروه از جامعه آمریکا به این ایالت هشدار صادر کنند.

همچنین گروهی از شهروندان چینی ساکن فلوریدای آمریکا در اعتراض به قانون تبعیض آمیز جدیدی که شهروندان چینی و چند کشور دیگر شامل ایران، روسیه، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی را از خرید خانه و زمین در فلوریدا منع می‌کند، از دولت این ایالت و فرماندار تندروی جمهوریخواه آن شکایت کرده اند.

بر اساس گزارش ها، چهار شاکی که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نمایندگی آن‌ها را بر عهده دارد، در دادخواستی به دادگاه فدرال تالاهاسی، فلوریدا گفتند قانون جدید ایالتی که از اول ماه ژوئیه اجرایی می‌شود، مغایر با قانون اساسی آمریکا است و قانون فدرال در خصوص عدم تبعیض مسکن را نقض می‌کند.

این قانون افرادی را که در چین "سکونت" دارند و شهروند آمریکا یا دارنده گرین کارت نیستند، از مالکیت ساختمان یا زمین در فلوریدا منع می‌کند.

دسانتیس هفتمین نفری است که وارد رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی آمریکا می‌شود. نامزد‌های دیگر علاوه بر ترامپ شامل شامل نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس، ویوک راماسوامی یک کارآفرین، لری الدر مجری رادیو و سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی می‌شود. 

نامزد‌های دیگر، از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، هنوز نامزدی خود را به صورت رسمی اعلام نکرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین