کد خبر: ۸۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۲:۰۶

نامه ایران به بان‌کی‌مون درباره دیپلمات‌های ربوده شده در لبنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایران طی نامه‌ای به سازمان ملل که روز پنجشنبه منتشر شد از این سازمان درخواست کرد تا کمیته‌ای برای رسیدگی به سرنوشت دیپلمات‌های ناپدید شده ایرانی در بیروت تشکیل دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، منوچهر متکی وزیر خارجه ایران از سازمان ملل تشکیل کمیته‌ای را در این خصوص خواستار شده است.

وی دوم فوریه در نامه‌ای به بان کی مون که روز جمعه در سازمان ملل منتشر شد نوشت: «ربودن این افراد نقض اصول و قوانین بین‌المللی است». 

نصرالله: دیپلمات‌های ایرانی زنده‌اند {کلیک کنید}

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در گزارش دو روز پیش خود به شورای امنیت گفت: «سازمان ملل آماده هرگونه کمکی در این زمینه است تا سرنوشت این افراد روشن شود».

«ایوس سوروکوبی» سخنگوی سازمان ملل گفت: «بان کی مون منتظر دستور شورای امنیت در این زمینه است».

بلومبرگ که این خبر را مخابره کرده با لحنی طعنه‌‌آمیز نسبت به ایران نوشت: «این در حالی است که ایران مشروعیت شورای امنیت را زیر سوال برده و می گوید قطعنامه‌های سازمان ملل علیه برنامه هسته‌ای این کشور نشان می‌دهد این شورا ‌ابزار دست آمریکا است»! 

«سید محسن موسوی» کاردار سفارت ایران در بیروت، «احمد متوسلیان»، وابسته نظامی سفارت، «کاظم اخوان» خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی و «تقی رستگار مقدم» راننده سفارت در تابستان سال 61 در لبنان ربوده شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین