کد خبر: ۸۵۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۴
جهرمی خبر داد:

افزایش حداقلی دستمزد کارگران براساس نرخ تورم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کار و امور اجتماعی از تعیین و اعلام حداقل دستمزد سال آینده کارگران در هفته آینده خبر داد و گفت: «حداقل دستمزد کارگران براساس نرخ تورم اعلامی ‌از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سید محمد جهرمی ‌امروز در حاشیه دومین نشست سراسری موسسات آموزش مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی در خصوص اینکه او موافق حذف کنکور است یا نه؟ گفت: «من از طرفداران جدی حذف کنکور هستم و اصلا نظام پذیرش دانشجو در دانشگاهها را نظام صحیحی برای شکوفایی استعدادها نمی‌دانم».

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: «بخش زیادی از دانشجویانی که تعیین رشته می‌کنند، بدون انگیزه و ضرورت اقدام به انتخاب رشته می‌کنند».

وی تصریح کرد: «اگر کنکور را حذف کنیم و ظرفیتهای دانشگاهها را بر اساس نیاز اجتماعی و انگیزه جوانان دنبال کنیم، بسیاری از مشکلات جوانان به خصوص مشکلات مربوط به ورود بازار کار حل خواهد شد».

جهرمی ‌با بیان اینکه اگر بتوانیم مجموعه سامانه‌های انسانی کشور را با مهارتهای کارآفرینی آشنا کنیم، آنها می‌‌توانند فرصتهای شغلی جدیدی را به وجود می‌آورند، افزود: «این موضوع در کشور ما مغفول مانده و به صورت مطلوبی به آن پرداخته نشده است».

وی با اشاره به آموزشهای کارآفرینی و کسب و کاری که توسط وزارت کار ارائه می‌شود، گفت: «باید آموزشهایی که تا به امروز ارائه شدند را بازنگری کنیم و با توجه به نیازهای اساسی جامعه این مهارتها را آموزش دهیم؛ به نحوی که برای سال آینده حداقل 200 هزار نفر در این زمینه آموزش خواهند دید».

وزیر کار و امور اجتماعی بیان کرد: «هر سال باید سرمایه‌ گذاری‌هایی معادل200 هزار میلیارد تومان داشته باشیم، تا به اهداف سند چشم‌انداز برسیم و در مورد سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه نیز باید برنامه ریزی شود».

جهرمی ‌در ادامه در مورد فرم‌ قراردادهای کار سال آینده بیان کرد: «هم اکنون در بازار سه نوع قرارداد کار موقت، دائم و کارمزدی وجود دارد که طبق مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام کارفرمایانی که بیش از یک‌ ماه بخواهند با کارگری همکاری داشته باشند باید با قرارداد کتبی این کار صورت گیرد که این قراردادها توسط وزارت کار تهیه می‌شود».

وی تصریح کرد: «در این اصلاحیه علاوه برمزایای کارآفریان و کارگران که در آن مورد توجه قرار گرفته، تفاهم میان کارفرمایان و کارگران هم در روش و زمان خاص قرارداد مشخص است، علاوه بر این با این کار دیگر مجموعه مزد کارگر به حساب بانکی او واریز می‌‌شود».

وزیر کار و امور اجتماعی همچنین در مورد افزایش مزد سال آینده کارگران در اظهاراتی بیان داشت: «حداقل دستمزد کارگران بر اساس تورمی‌ که بانک مرکزی اعلام می‌کند در هفته‌های آینده و قبل از پایان سال اعلام خواهد شد».

جهرمی‌ همچنین در پایان در مورد اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور خاطرنشان کرد: «کشورهای حاشیه خلیج فارس اکنون به سمت نیروهای فنی و متخصص می‌‌روند که با توجه به رشد خوب بخش صنعت و ساختمان کشور ما توان جذب نیروهای این بخش را در داخل داریم به همین دلیل کشورهای حاشیه خلیج فارس از نیروهای کشورهای فیلیپین و مالزی که مهارتهای کمتری دارند با قیمت ارزانتر استفاده می‌‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین