کد خبر: ۸۵۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

نخستین برد دمیر با بسکتبال ایران

تیم ملی بسکتبال ایران به نخستین برد خود با سرمربیگری هاکان دمیر دست یافت.
نخستین برد دمیر با بسکتبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی بسکتبال ایران که در مسیر آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۲۳، در تورنمنت City Hall Cup گرجستان شرکت کرده بود، با پیروزی مقابل اردن به مقام سومی این رقابت‌ها دست یافت.

این دیدار امروز (یکشنبه) ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد که شاگردان هاکان دمیر، پس از ۵ باخت متوالی در رقابت‌های دوستانه، در این دیدار تدارکاتی با نتیجه ۸۱ - ۷۳ تیم ملی اردن را شکست دادند تا نخستین برد خود با این سرمربی ترکیه‌ای را جشن بگیرند.

کوارترهای اول و دوم این بازی با نتایج ۲۶-۲۲ و ۲۱-۲۰ به سود اردن پایان یافت تا این تیم ۴۷-۴۲ پیروز به رختکن برود. در نیمه دوم ولی شاگردان دمیر کوارترهای سوم و چهارم را ۱۱-۱۶ و ۱۵-۲۳ بردند تا در مجموع با هشت امتیاز اختلاف به پیروزی دست یابند.

اردن تیمی است که در مرحله یک‌چهارم نهایی کاپ آسیا ۲۰۲۲، با شکست‌دادن ایران مانع صعود شاگردان سعید ارمغانی به نیمه‌نهایی کاپ آسیا شد.

روز گذشته تیم ملی ایران در بازی نخست خود در این تورنمنت، مقابل تیم قدرتمند مونته‌نگرو شکست خورده بود. به این ترتیب فینال این تورنمنت تدارکاتی تا ساعاتی دیگر میان گرجستان و مونته‌نگرو برگزار خواهد شد.

ملی‌پوشان ایران پیش از این نیز در دو بازی تدارکاتی مقابل لبنان و در دو دیدار تدارکاتی دیگر مقابل روسیه شکست خورده بودند.

دمیر تا به امروز در شش بازی تدارکاتی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران بوده که حاصل آن پنج باخت و یک برد بوده است.

طبق اعلام برنامه بازی‌های دوستانه و تدارکاتی تیم‌های ملی مختلف در مسیر جام جهانی توسط FIBA، تیم ملی ایران فردا (دوشنبه) ۲۳ مرداد، در یک بازی تدارکاتی نیز به مصاف گرجستان می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین