کد خبر: ۸۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۵

آیت‌الله یزدی: بارها به صداو سیما تذکر داده‌ام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله یزدی با انتقاد از بی‌حاصل بودن همایش‌ها در کشور گفت: «اگر خوش‌بینانه به برگزاری همایش‌ها نگاه کنیم فقط 15 درصد ثمره دارد و بیشتر به صورت شعار درآمده و با عمل همخوانی ندارد».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، آیت‌الله یزدی در دیدار دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، این ستاد را مایه خوشحالی بیان کرد و گفت: «بعد از انقلاب، حوزه علمیه از تمام ظرفیت‌های خود برای نظام خرج کرده و تا حدودی شهرستان‌ها از حضور علمای بزرگ و تاثیرگذار خالی مانده است».

وی افزود: «سیکل تربیتی کشور از خانواده تا دانشگاه که برای ساخته شدن شخصیت فرد است باید از سوی مسوولان مراقبت شود».

رییس جامعه مدرسین گفت: «اولین دانشگاهی که حوزه تاسیس کرد، برای تربیت معلم در آموزش و پرورش بود و در اساس‌نامه آن هم تصریح شده اما در ادامه با بهانه‌گیری‌های مسوولان به رده سایر دانشگاه‌ها پیوست».

آیت‌الله یزدی افزود: «اعلام یک حکومت اسلامی و تغییر ظواهر کافی نیست، باید بیشتر به فکر استمرار و تحکیم زیربناها و انقلابی که هدف آن ساختن انسان‌ها است مورد توجه قرار بگیرید».

دبیر شورای عالی حوزه تصریح کرد: «تقویت نیروی انسانی از خانواده شروع می‌شود و رفتار پدر و مادر در شکل دادن به شخصیت بچه‌ها نقش اساسی دارد در حالی که خانواده‌ها به این مساله کمتر توجه دارند».

وی خاطرنشان کرد: «باید نظام و حکومت اسلامی به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان بیشتر توجه کند و خوشبختانه در آموزش و پرورش به بحث خانه و مدرسه توجه بیشتری شده است».

آیت‌الله یزدی گفت: «رسانه‌های عمومی و ابزارهای ارتباطی شکل عامل تربیتی پیدا کرده‌اند و باید به مساله خانواده‌ها بیشتر بپردازند».

وی با انتقاد از صدا و سیما افزود: «بارها به صدا و سیما تذکر داده‌ایم که تجمل‌گرایی را تبلیغ نکند اما آن را به طور نا‌محسوس تبلیغ می‌کنند، چون همه خانواده‌ها امکاناتی را که صدا و سیما نشان می‌دهد ندارند و باید حداقل در تبلیغات و برنامه‌های خود در سطح خانواده‌های متوسط نشان دهند».

رییس جامعه مدرسین بعد از خانواده، مدرسه را مهمترین مکان تربیتی بیان و خاطرنشان کرد: «اگر برنامه‌های مدرسه همراه با مبانی الهی باشد خود به خود شکوفا و به نتیجه خواهد رسید».

دبیر شورای عالی حوزه گفت: «توسعه فضای معنوی آموزش و پرورش به عهده روحانیت است که باید کارهای زیادی در این زمینه انجام دهیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین