کد خبر: ۸۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۲:۴۵

آزمایش DNA، یک زندانی را پس از 27 سال بی‌گناه شناخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتایج آزمایشهای DNA، بی‌گناهی یک انگلیسی را که به اتهام قتلِ مرتکب نشده، 27 سال از زندگی‌اش را در زندان سپری کرده بود ثابت کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، مسئولان انگلیسی برای آزادی این انگلیسی 57 ساله به نام «شِن هادسون» (Sean Hodgson)، که برای گناهِ ناکرده حدود 30 سال است در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند آماده می‌شوند. 

رسانه‌های انگلیسی روز پنج شنبه اعلام کردند وی در سال 1982 میلادی به اتهام قتل یک دختر 22 ساله به نام «ترزا دی‌ سیمونه» (Teresa De Simone)که در مغازه‌ای کار می‌کرد به زندان ابد محکوم شده بود.

پرونده هادسون که اکنون پنجاه و هفت سال دارد به صورت فوری به دادگاه استیناف انگلیس ارجاع داده شده است تا تحت بررسی کمیسیون بازنگری در پرونده‌های جنایی قرار گیرد. پیش بینی می‌شود وی هفته آینده آزاد شود اما این موضوع نگرانی‌های جدی را درباره صحت احکامی به وجود آورده که درباره پرونده‌های مشابه صادر شده است.

مشاور حقوقی هادسون گفت این پرونده باید زمینه آزمایش فوری DNA همه افرادی را فراهم آورد که به احکام صادر شده در دادگاه اعتراض دارند.

در صورتی که دادگاه استیناف انگلیس رای خود را درباره بی‌گناهی هادسون صادر کند، وی یکی از قربانیانی خواهد بود که طولانی ترین بی عدالتی را تجربه کرده است. نمونه قابل مقایسه با وی «استفان داونینگ» است که به علت قتل بیست و هفت سال در زندان بود اما با اثبات بی‌گناهی‌اش در سال 2002 آزاد شد.

هادسون در سی سال گذشته همواره بر بی‌گناهی خود پافشاری کرده است اما آزمایش DNA درباره او سال گذشته و فقط زمانی که مشاور حقوقی او خواستار این آزمایش شد، انجام گرفت. 

این مرد طی جلسات محاکمه بارها و بارها اتهام قتل را رد کرده بود.

پس از گذشت این سال‌ها آزمایش جدید از آثار DNA از محل حادثه بی‌گناهی این مرد را ثابت کرد و نشان داد وی 27 سال تاوان جنایتی را پرداخت کرده که کس دیگری مرتکب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین