کد خبر: ۸۵۹۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

کرملین: روسیه و ترکیه تصمیم به امضای سندی ندارند

سخنگوی کرملین امروز دوشنبه تاکید کرد، روسیه و ترکیه در پی نشست سران دو کشور در شهر سوچی برنامه‌ای برای امضای هیچ گونه سندی ندارند.
کرملین: روسیه و ترکیه تصمیم به امضای سندی ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، بعد از نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شهر سوچی، دو کشور هیچ برنامه‌ای برای امضای هیچ گونه سندی ندارند.

اردوغان و پوتین اوایل امروز مذاکراتی مفصل را در شهر سوچی که بالغ بر یک ساعت و نیم طول کشید برگزار کردند. از جمله مسائلی که در دستور کار این نشست بود، وضعیت در کشورهای اوکراین، سوریه و لیبی، توافق غلات دریای سیاه و ایجاد یک هاب گازی در ترکیه بود.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از این نشست هیچ گونه سندی قرار است بین ترکیه و روسیه امضا شود پاسخ منفی داد.

پسکوف همچنین گفت، اولین بخش از گفتگوی پوتین و اردوغان در روز دوشنبه بسیار سازنده بود و هر دو رهبر به تبادل نظر درباره تمامی مسائل پرداختند.

بخش اول نشست پوتین و اردوغان با حضور هیات‌های مقامات دولتهای آنها برگزار شد و سپس هر دو رئیس جمهور وارد نشست رو در رو شدند.

پسکوف در مصاحبه با پاول زاروبین، مجری شبکه تلویزیونی روسیا -1 اظهار کرد: "(بخش اول) این گفتگو بسیار سازنده بود. وزیران و روسای کارگروه‌ها در تمامی حوزه‌ها دقیق‌ترین گزارش‌ها را ارائه کردند و اطلاعات به صورت تمام و کمال بین هر دو طرف مبادله شدند. هر دو طرف در راستای یک چنین هماهنگ‌سازی، دیدگاه‌های خود را در ارتباط با تمامی حوزه‌ها مبادله کردند و تحلیل کاملی از روابط دوجانبه به عمل آوردند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین