کد خبر: ۸۶۰۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
ساخت مجموعه ورزشی در شأن ایران ضرورت دارد

رئیسی: ما صرفا به دنبال کلنگ‌زنی نیستیم

رئیس‌جمهوری گفت: ما صرفا به دنبال کلنگ‌زنی پروژه تازه ورزشی نیستیم، اما لازم است یک مجموعه ورزشی در همین تهران وجود داشته باشد که در شأن جایگاه ورزش ایران باشد و میزبان مهمانان خارجی ما شود.
رئیسی: ما صرفا به دنبال کلنگ‌زنی نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی در مراسم «تجلیل از قهرمانان مدال‌آور ورزش کشور» با بیان این‌که «برای همه قهرمانان و نام‌آوران نام امام علی (ع) الهام‌بخش است»، اظهار کرد: این‌که چگونه امام علی (ع) از ایمان، ارزش‌ها، انسانیت و حق دفاع می‌کند؛ امروز به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در جهان به اهتزاز درآوردن پرچم حق‌خواهی و عدالت‌طلبی است. این نظام امروز خار چشم سلطه‌طلبان و مستکبران عالم است. موضوع ورزش بسیار مهم است و امری است که باید همواره به آن تأکید کرد؛ چراکه حفظ هویت و همبستگی اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در جامعه را پدید می‌آورد. باید برای گسترش ورزش همگانی تلاش کرد.

رئیسی ادامه داد: بانوان هم برای ورزش ایران و هم در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی افتخارات فراوان آفریدند. باید موانع ورزش بانوان برچیده شود و بیش از این به ورزش بانوان بها داده شود. تجهیزات ورزشی نیز باید در همه ابعاد تامین شود و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: همه مزایایی که برای ورزشکاران المپیکی وجود دارد باید برای ورزشکاران پارالمپیکی ما هم وجود داشته باشد و این به تحقق عدالت در ورزش کشور کمک می‌کند. من با این موضوع بسیار موافق و همراهم و بر تحقق آن تاکید دارم.

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر تقویت روحیه اخلاق پهلوانی در ورزش کشور، اظهار کرد: پهلوانی و جوانمردی که غلامرضا تختی را برای ما به عنوان الگو مطرح کرده است به تقویت این فتوت و جوانمردی در ورزش توجه دارد. موضوع توجه به اخلاق چه در ورزش و چه در سایر ابعاد زندگی اجتماعی اهمیت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل مقرارت ورزش، تصریح کرد: در کنار تسهیل مقررات ورزش باید به اقتصاد ورزش هم توجه داشت و اجازه نداد اقتصاد ورزش به دست جریان سوداگری و دلالی بیفتد. نباید به اقتصاد ورزش بی‌توجه بود.  در حوزه‌هایی که می‌توان برای بروزرسانی تسهیلات ورزشی از امکانات دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد، باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای تأمین نیاز‌ها استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «در دو سال گذشته نزدیک به ۲ هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی به نتیجه رسیده است»، تأکید کرد: مابقی این پروژه‌ها هم باید در سال‌های پیش‌رو به نتیجه برسد. ما صرفا به دنبال کلنگ‌زنی پروژه تازه ورزشی نیستیم هرچند لازم است یک مجموعه ورزشی در همین تهران وجود داشته باشد که در شأن جایگاه ورزش ایران باشد و میزبان مهمانان خارجی ما شود.

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: من به شکل‌گیری چنین مجموعه ورزشی در تهران هرچند هزینه فراوان هم داشته باشد تاکید دارم و با آن موافقم. این کار را آقای کیومرث هاشمی و آقای منظور پیگیری کنند. ضرورت دارد که چنین مجموعه ورزشی در تهران وجود داشته باشد. در کنار این کار باید کار پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی هم تکمیل شود.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات بیمه و شرایط شغلی و معیشتی پیشکسوتان ورزش و قهرمانان ورزشی، اظهار کرد: توجه به رفع این مشکلات برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که قهرمانان ما را به ادامه مسیر قهرمانی امیدوار می‌کند. به ویژه باید به شرایط معیشتی پیشکسوتان هم توجه داشت تا آینده و چشم‌انداز قدم برداشتن در راه قهرمانی و ورزشکاری برای جوانان ما روشن باشد.

رئیسی با تاکید بر ضرورت وجود نگاه متوازن و متعادل در تقسیم منابع در حوزه‌های مختلف ورزش، گفت: نباید صرفاً به یک یا چند استان در تقسیم منابع توجه کرد و مابقی را از نظر دور نگاه داشت. همه استان‌ها و حوزه‌های مختلف ورزشی باید از تقسیم متوازن و متعادل منابع بهره‌مند شوند. از ورزش اقشار خاص به‌ویژه جانبازان و معلولان هم باید حمایت گسترده شکل بگیرد تا همه جامعه متوجه اهمیت خود در امر تقویت ورزش کشور باشند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «قهرمانان ما فقط باید دغدغه قهرمانی داشته باشند، نه دغدغه دیگری»، تصریح کرد: حل مشکلات و مسائل قهرمانان ما و مطالبات آنان باید در اولویت وزارت ورزش و جوانان باشد تا قهرمانان جز قهرمانی و افتخارآفرینی برای کشور دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو چین، گفت: امیدواریم کاروان اعزامی کشورمان به چین با مددگرفتن از امام هشتم و توسل به اهل بیت که هویت دینی و فرهنگی و ورزشی ما را از دیگر کشور‌ها متفاوت می‌کند، از این جایگاه پاسداری و برای ایران نام‌آوری و افتخارآفرینی کنند.

رئیسی خطاب به ورزشکاران حاضر در این نشست اظهار کرد: شما باید به نام‌آوری خود افتخار کنید ما هم افتخار می‌کنیم. اما این نام‌آوری باید خرج دفاع از ارزش‌ها، دفاع از مظلومان، دفاع از کشور بزرگ ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی شود که شهدا جان خود را خرج آن کردند. این انقلاب ارزش این را دارد که وقتی برایش جان خرج شده است قهرمانی و نام‌آوری هم خرج آن و خرج دین و هویت دینی ما شود. مهمترین داشته دولت اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است. داشته‌های مادی کشور به مردم تعلق دارد و دولت از همه این داشته‌ها برای تقویت ورزش‌های همگانی استفاده می‌کند. امیدوارم که دعای مردم ایران و خانواده شهدا بدرقه راه ورزشکاران ما در سفر به چین باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین