کد خبر: ۸۶۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

مراقب محصولات کشاورزی باشید؛ سرما در راه است

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا و احتمال وقوع سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود.
مراقب محصولات کشاورزی باشید؛ سرما در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

جواد نخعی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: براساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی، تا اواسط هفته آینده روند کاهش دما ادامه دارد و از روز گذشته شاهد کاهش محسوس دمای هوا بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس دما و تداوم آن و احتمال وقوع کمینه دمای کمتر از ۵ درجه در شهرستان سربیشه و ارتفاعات شهرستان‌های درمیان، قاینات و بیرجند تسریع در برداشت محصولاتی از جمله ذرت علوفه‌ای و محصولات حساس به کمینه دمای ۵ درجه سلسیوس و تنظیم دما، تهیه سوخت مورد نیاز، بازدید و آماده کردن سامانه‌های گرمایشی برای سالن‌های پرورشی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد به ویژه در مرز شرقی، وزش باد شدید با احتمال توفان و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا قابل پیش‌بینی است.

نخعی در مورد بارش‌ها نیز گفت: میانگین بارش‌ها در استان در سال زراعی جاری، نسبت به شرایط نرمال ۵۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین