کد خبر: ۸۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

هوای سمنان زمستانی شد/ ۳ نقطه از استان میزبان اولین برف پاییزی

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سه نقطه از ارتفاعات این استان با اولین بارش برف پاییزی سفیدپوش شد.
هوای سمنان زمستانی شد/ ۳ نقطه از استان میزبان اولین برف پاییزی
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج مصطفوی روز جمعه ابراز کرد: ارتفاعات تاش و شاهوار در شهرستان شاهرود و ارتفاعات قله نیزوا در شهرستان مهدیشهر با بارش برف سفید پوش شدند.

وی با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف استان، بیان کرد: بیشترین بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به روستای ملاده از توابع شهرستان مهدیشهر با ۳۹ میلیمتر، حسین‌آباد کالپوش با ۳۰ و رضوان با ۱۸ و ۶ دهم میلیمتر در شهرستان میامی بود. ایستگاه باران‌سنجی روستای چاشم در شهرستان مهدیشهر نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ و نیم میلیمتر بارندگی ثبت کرد.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه شاهرود سه دهم، بیارجمند شاهرود سه، شهمیرزاد پنج، ده صوفیان از توابع مهدیشهر هشت، روستای لرد از توابع دامغان، ۱۸، روستای قلعه نو از توابع شاهرود پنج و پنج دهم، کلاته خیج دامغان ۲ و نیم و نردین در شاهرود هفت میلیمتر بارندگی ثبت شد.

مصطفوی گفت: اداره کل هواشناسی استان سمنان با صدور هشدار نارنجی، از کاهش محسوس دما و احتمال بارش برف و کولاک پاییزی در نواحی شمالی شهرستان‌های مرکزی و شرقی در این روز‌ها خبر داده بود.

هشدار سطح نارنجی به معنای اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر‌های ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد‌های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین