کد خبر: ۸۶۴۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

واکنش امیرعبداللهیان به اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی

وزیر امور خارجه گفت: لایق‌ترین نماد صلح جهانی، سردار فداکاری بود که دو دهه با تروریسم و خشن‌ترین جنایتکاران مبارزه و امنیت منطقه و جهان را تضمین کرد.
واکنش امیرعبداللهیان به اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان در واکنش به اقدام کمیته صلح نوبل در اعطای جایزه به نرگس محمدی، زندانی سیاسی ایرانی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «لایق‌ترین نماد صلح جهانی، سردار فداکاری بود که دو دهه با تروریسم و خشن‌ترین جنایتکاران مبارزه کرد و امنیت منطقه و جهان را تضمین کرد. حضور دههامیلیونی مردم در تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران و عراق و همدلی جهانیان، باشکوه‌ترین و ماندگارترین اعطای جایزه صلح در تاریخ بود.»

بر اساس این گزارش همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در واکنش به اقدام کمیته صلح نوبل در اعطای جایزه به نرگس محمدی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد همواره بر تحقق عینی صلح در سطوح منطقه‌ای و جهانی تاکید داشته و همواره بر تقویت فرهنگ صلح اهتمام داشته است؛ اما هیچ گاه نمی‌خواهد از صلح و تحقق آن سوء استفاده شود. حال شاهد آن هستیم که کمیته صلح نوبل، اقدام به اعطای جایزه صلح به شخصی کرده که به دلیل نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه محکوم شده است. ما این اقدام را حرکتی مغرضانه و سیاسی کاری دانسته و محکوم می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین