کد خبر: ۸۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۷

جابجایی نوزادان دختر در بیمارستان قم/ ماجرا چه بود؟

نوزادان جابه‌جا شده در یکی از بیمارستان‌های قم با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی و انجام آزمایش دی ان‌ای به خانواده‌ها تحویل داده شدند.
جابجایی نوزادان  دختر در بیمارستان قم/ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسین تقی زاده با اشاره به اتفاق جابه‌جایی دو نوزاد دختر در یکی از بیمارستان‌های قم، اظهار داشت: این موضوع در هنگام ترخیص نوزادان از بیمارستان به خانواده‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل مشخصات مادر هر دو نوزاد به صورت مشخص بر روی مچ بند آن‌ها ثبت و بر روی دستان نوزادان قرار داشته است، افزود: با سهل انگاری بوجود آمده در زمان ترخیص و عدم دقت بر روی مشخصات مچ بند نوزادان این اتفاق بوجود آمده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: یکی از خانواده‌ها که مچ بند نوزاد را به یادگار نگه داشته بود پس از مشاهده آن موضوع را با بیمارستان مطرح می‌کند که پس از بررسی بیمارستان و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی قم و دعوت از خانواده دوم انجام آزمایش نوزادان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جواب آزمایش تشخیصی دی ان‌ای طولانی است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع با پیگیری‌های انجام شده این فرآیند در مدت ۲۴ ساعت و به صورت رایگان برای خانواده‌ها انجام و نوزادان تحویل خانواده‌ها شد.

تقی‌زاده با تأکید بر اینکه با توجه به انجام اقدامات ثبتی حین زایمان و ثبت مشخصات مادر به صورت مچ بند و پابند برای نوزادان چنین اتفاقی نادر است، افزود: این موضوع از مواردی است که نظام بهداشتی و درمانی کشور اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل است، لذا برخورد قانونی با عواملی که به هر نحوی در این خصوص سهل‌انگاری داشتند در دستور کار قرار گرفته و در مرحله نخست پرستار مربوطه و مسئول بخش نگهداری نوزادان برکنار شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین