کد خبر: ۸۶۵۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

عدد ۹ شوم است؛ چرا آیفون و ویندوز سری ۹ ندارند؟

اگر شما نیز از کاربران محصولات اپل و مایکروسافت هستید، ممکن است متوجه شده باشید که هم سازنده آیفون اپل و هم رقیبش مایکروسافت از عدد ۹ چشم پوشی کرده‌اند. تا به حال فکر کرده‌اید دلیل این موضوع چیست؟
عدد ۹ شوم است؛ چرا آیفون و ویندوز سری ۹ ندارند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اپل و مایکروسافت دو غول دنیای فناوری هستند که برای چندین دهه با نوآوری مستمر بر صنعت تسلط داشته‌اند و هر سال، با راه اندازی محصولات و رویداد‌هایی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان منتظر آن هستند، محصولات و خدمات جدیدی را راه اندازی می‌کنند. اگر شما نیز از محصولات آن‌ها آگاه هستید یا آن‌ها را دارید، ممکن است متوجه شده باشید که هم سازنده آیفون اپل و هم رقیبش مایکروسافت از عدد ۹ چشم پوشی کرده‌اند.

نه مایکروسافت ویندوز ۹ را معرفی کرد و نه اپل آیفون ۹ را معرفی کرد و هر دو ویندوز ۱۰ و اپل X را پس از نسخه ۸ راه اندازی کردند. اپل آیفون X را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد، سالی که دهمین سالگرد تاسیس اپل را رقم زد. بنابراین، آن‌ها تصمیم گرفتند مدل Xth آیفون را در دهمین سالگرد عرضه کنند. به هر حال، شاید داشتن یک گوشی دهمین سالگرد با نام آیفون ۹ گیج کننده باشد. این تمام ماجرا نیست. اپل همچنین می‌خواست این نام گذاری به معنای آغاز جدید طراحی محصول باشد.

اما چرا مایکروسافت ویندوز ۹ را کنار گذاشت؟

ویندوز ۸ به طور گسترده به عنوان یک آشفتگی در نظر گرفته شد. آن نسخه از ویندوز به دلیل تغییراتی که ارائه کرد، با انتقادات زیادی مواجه شد که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

به همین دلیل است که مایکروسافت برای نمادی از تغییر، به نظر می‌رسد تصمیم گرفت به این نکته اشاره کند که نسخه بعدی ویندوز، آخرین به‌روزرسانی «مهم» ویندوز خواهد بود. به علاوه، در گذشته ویندوز ۹۵ و ۹۸ نیز وجود داشت، بنابراین یک ویندوز ۹ مشابه ممکن است باعث سردرگمی و همپوشانی کد‌ها شده باشد. از این رو، مایکروسافت نیز تصمیم گرفت و ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد.

البته نباید نادیده گرفت که اعتقاد بر این است که عدد ۹ در بسیاری از فرهنگ‌ها مانند عدد ۱۳ بدشانس در نظر گرفته می‌شود.

همچنین، اعتقاد بر این است که عدد نه در بسیاری از کشور‌ها و فرهنگ‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. این عدد در زبان‌های آسیایی معانی منفی دارد، یکی از ترجمه‌ها به معنای نفرین تحت اللفظی در چینی و شکنجه یا عذاب در ژاپنی است. با این حال بنظر نمی‌رسد این غول‌های فناوری برای چنین دلایلی عدد ۹ را نادیده گرفته باشند و دلیل توجیه پذیر داشته‌اند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین