کد خبر: ۸۶۶۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

زلزله شدید مشهد را لرزاند

 زمین لرزه شدیدی، دقایقی پیش مشهد و برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی را لرزاند.
زلزله شدید مشهد را لرزاند
آفتاب‌‌نیوز :

کانون این زلزله به قدرت ۶.۴ ریشتر در هرات افغانستان بوده است که در مشهد و چند شهر استان خراسان رضوی بویژه مناطق مرزی احساس شد.

بر اساس سایت مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت هفت و ۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه امروز، یکشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

به گفته مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی، بدنبال این زمین لرزه، ۲۵ تیم ارزیاب مدیریت بحران جهت بررسی بیشتر به مرز‌های استان اعزام شدند.

نخستین زلزله افغانستان (روز شنبه، ۱۵ مهرماه) با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات، منطقه «قره‌باغ» افغانستان به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه به قدرت ۵.۶ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه و یک ثانیه روز شنبه، زمین لرزه سوم در منطقه "کوهستان" در شمال هرات به بزرگی ۴.۱ ریشتر و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شد و چهارمین زمین لرزه نیز با شدت ۶.۵ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین در منطقه "گوریان" هرات به ثبت رسید. این پس لرزه نیز مشهد و شهرستان‌های شرقی استان خراسان رضوی را لرزاند، به طوریکه در برخی از مناطق مردم سراسیمه به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت چهار و ۱۱ دقیقه روز چهارشنبه، ۱۹ مهر نیز زمین لرزه‌ای با شدت ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین در شهر "زنده جان" ولایت هرات افغانستان روی داد که این زمین لرزه در مشهد و شهر‌های دیگر خراسان رضوی بویژه در تایباد هم احساس شد.

زنده جان در ۱۳۰ کیلومتری شهر تایباد و ۸۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین