کد خبر: ۸۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۵۰

مشایی به‌دنبال آمار ایرانیان خارج از کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جانشین رئیس جمهور در شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد: «مقدمات تهیه بانک جامع آماری ایرانیان ساکن خارج از کشور برای برنامه‌ریزی و تسهیل در رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی آنان فراهم شد».

اسفندیار رحیم مشائی جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: «در بانک آماری ایرانیان مقیم خارج از کشور، اطلاعات تفصیلی درباره تعداد ایرانیان، سن، جنسیت، تحصیلات و دیگر اطلاعاتی از این دست پیش بینی شده است که کمک بزرگی به برنامه‌ریزی برای امور هموطنان خارج از کشور می‌کند».

به گفته وی، یکی از ضرورت‌های این دبیرخانه که مسئولیت تصمیم‌گیری و برنامه ریزی برای تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور را برعهده دارد، داشتن آمار دقیق و مفصل از ایرانیان مقیم سایر کشورها است.

مشائی اظهار امیدواری کرد: «دبیرخانه بتواند برای تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور گام‌های مفیدتری بردارد».

وی مسافرت‌های هموطنان مقیم خارج ازکشور به ایران را برای آشنا شدن با وضع موجود کشور مفید دانست و گفت: «با این نگاه هم ما در داخل کشور از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور بهره‌مند می‌شویم و هم ایرانیان مقیم دیگر کشورهای دنیا می‌توانند از پیشرفت‌ها و امکانات کشورشان سهم ببرند و تکلیف خود را درباره کشورشان ادا کنند».

گفته می‌شود یکی از ضرورت‌های دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که مسئولیت تصمیم‌گیری و برنامه ریزی برای تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور را برعهده دارد، داشتن آمار دقیق و مفصل از ایرانیان مقیم خارج است.

همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور امروز سه شنبه در تهران برگزار می‌شود و قرار است گزارش‌هایی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، امنیتی ایران و همچنین برنامه‌های دبیرخانه ایرانیان خارج از کشور دراین همایش ارائه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین