کد خبر: ۸۶۸۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

رایزنی مقامات ارشد نظامی ایران با ترکیه و عراق

سرلشکر باقری در گفتگوی تلفنی با وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: حمایت‌های گسترده آمریکا از جمله تدارک تسلیحات و مهمات سنگین برای رژیم صهیونیستی اوضاع را یچیده خواهد کرد.
رایزنی مقامات ارشد نظامی ایران با ترکیه و عراق
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر باقری در گفتگوی تلفنی با وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در تشدید فشار‌ها و جسارت و هتک حرمت به مسجد الاقصی و مردم فلسطین اظهار داشت: باید اقدام جدی برای جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه و غیرنظامیان در غزه و رساندن کمک‌های انسانی به آن‌ها شامل غذا و دارو صورت گیرد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین حمایت‌های گسترده آمریکا از جمله تدارک تسلیحات و مهمات سنگین برای رژیم صهیونیستی را به معنای مشارکت دولت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی تلقی و آن را عامل پیچیده‌تر شدن اوضاع در غزه دانست و در مورد عواقب آن هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیرو‌های مسلح، وی همچنین از دولت ترکیه خواست از همه ابزارهایش در جلوگیری از ادامه جنایات و حمایت از مردم غزه بهره‌گیری کند.

یاشار گولر وزیر دفاع ملی ترکیه نیز ضمن تشریح اقدامات دولت این کشور برای کاهش تنش و توقف درگیری‌ها تاکید کرد که کشورش به این تلاش‌ها ادامه خواهد داد.

امیر آشتیانی در گفتگو با وزیر دفاع عراق: انجام عملیات زمینی در غزه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد

همچنین امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفتگوی تلفنی با «ثابت محمد سعید» وزیر دفاع عراق ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص حمله به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با پشتیبانی و حمایت غربی‌ها و آمریکایی‌ها ۷۵ سال ادامه داشته است که اقدامات وحشیانه‌ی اخیر آن‌ها به خوبی سرشت واقعی این رژیم سفاک را نشان داد.

امیر آشتیانی ادامه داد: اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بر این است که عملیات طوفان الاقصی و اقدامات رزمندگان حماس در چارچوب دفاع مشروع و مقابله با اشغال سرزمین فلسطین که با تضییع حقوق ملت عزیز فلسطین همراه شده است صورت گرفته است.

وزیر دفاع با اشاره به حضور مردم عراق در محکومیت این حادثه و مواضع محکم مسئولین عراق به ویژه نخست وزیر این کشور گفت: عراق امروز به عنوان محور گفتگو‌های منطقه‌ای و عربی شناخته می‌شود و الگو و نماد مبارزه شجاعانه با عادی سازی روابط با رژیم صیهونیستی است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا با ارسال محموله‌های تسلیحاتی و تامین نیازمندی‌های رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های منطقه‌ای خود از این رژیم سفاک حمایت می‌کند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها قطعنامه آتش بس را وتو کردند و این به منزله‌ی مجوزی برای کشتار بیشتر مردم مظلوم فلسطین است.

وزیر دفاع افزود: تداوم تحریم غزه و عدم صدور مجوز فوری برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه و انسانی منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد و باید دانست که مردم منطقه تحمل ادامه جنایات این رژیم را ندارند.

امیر آشتیانی با اشاره به طرح حمله زمینی به غزه اظهار داشت: ورود نظامیان این رژیم به داخل غزه و انجام عملیات زمینی اوضاع را به لحاظ انسانی و امنیتی پیچیده‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی گفت: این سفر‌ها نشان دهنده برنامه ریزی آن‌ها برای پیچیده‌تر کردن اوضاع در منطقه است، اما آن‌ها باید بدانند که تحمل مسلمانان نیز حدی دارد.

امیر آشتیانی بیداری و وحدت امت اسلامی را در خنثی کردن این برنامه ریزی‌ها موثر دانست و تشریح کرد: انفعال در برابر رژیم صهیونیستی سبب گستاخی این رژیم سفاک و ستم گر می‌شود و در اولین اقدام می‌بایست خط ارسال کمک‌های بشر دوستانه برای زنان و کودکان مظلوم غزه فعال شود.

وزیر دفاع ادامه داد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک رسانی به مردم غزه از جمله ارسال مواد غذایی دارویی و مداوای مجروحین را دارد.

در ادامه‌ی این گفتگوی تلفنی «ثابت محمد سعید» وزیر دفاع عراق با بیان اینکه هویت رژیم صهیونیستی از قبل آشکار بود، گفت:جنایت وحشیانه این رژیم اشغالگر در بیمارستان المعمدانی غزه هویت و سرشت ستمگر آن‌ها را برای تمام دنیا عیان کرد.

وزیر دفاع عراق با اشاره به مواضع محکم نخست وزیر این کشور در مورد فلسطین یادآور شد: نخست وزیر کشور عراق در ملاقات‌های خود در مسکو و ژنو، قویا جنایات رژیم صهونیستی را محکوم کرده است.

«ثابت محمد سعید» با بیان اینکه مواضع دولت عراق در خصوص رژیم صهیونیستی محکم و استوار بر رد هرگونه عادی سازی قرار دارد تشریح کرد:نخست وزیر کشور عراق مشغول رایزنی با مقامات کشور‌های عربی و اسلامی برای ایجاد اتحاد بین امت اسلامی در راستای کمک به مردم مظلوم و ستم دیده غزه است.

وی در پایان ضمن تشکر از مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه گفت: جمهوری عراق آماده ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین