کد خبر: ۸۶۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

هواشناسی ۲۹ مهر ۱۴۰۲/ هوای کدام استان‌ها بارانی است؟

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای امروز بارش پراکنده در ارتفاعات مازندران و شرق خراسان رضوی و یکشنبه، بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.
هواشناسی ۲۹ مهر ۱۴۰۲/ هوای کدام استان‌ها بارانی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری بارش پراکنده در ارتفاعات مازندران و شرق خراسان رضوی و یکشنبه، بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

همچنین در نقاطی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات کرمان، رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و برخی ساعت‌ها وزش باد پیش‌بینی شده است که می‌تواند سبب گردوخاک شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور و افزایش وزش باد و گرد و خاک در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: از امروز (۲۹ مهر) تا دوشنبه (اول آبان) در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان خواهد بود همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: سه‌شنبه (۲ آبان) با گذر امواج تراز میانی جو در نواحی غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۳ آبان) گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در نیمه‌غربی کشور، سواحل دریای خزر، به‌تدریج مرکز، جنوب و شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. امروز در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات افزایش وزش سرعت باد، گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: اوایل وقت امروز دریای خزر و طی روز‌های شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ مهر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و غبار رقیق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (اول آبان) کمی ابری تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مهر) اهواز با دمای ۳۶ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین