کد خبر: ۸۶۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

سازمان ملل: بیش از ۳ میلیارد نفر قادر به تامین هزینه‌های رژیم غذایی سالم نیستند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۳ میلیارد نفر در جهان قادر به تامین هزینه‌های یک رژیم غذایی سالم نیستند.
سازمان ملل: بیش از ۳ میلیارد نفر قادر به تامین هزینه‌های رژیم غذایی سالم نیستند
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پیامی ویدئویی به پنجاه و یکمین جلسه کمیته امنیت غذایی جهان افزود: این نشست در لحظه ای از بحران برای امنیت غذایی جهانی برگزار می شود. سال گذشته ۷۳۵ میلیون نفر در جهان گرسنه بودند. بیش از ۳ میلیارد نفر قادر به تامین هزینه های یک رژیم غذایی سالم نیستند.

گوترش تصریح کرد: ما نسبت به هدف خود برای نابودی گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ عقب هستیم. گرسنگی و سوء تغذیه نقض حقوق بشر در مقیاس عظیم هستند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: وقتی غذای مغذی به دلیل هزینه یا جغرافیا دور از دسترس است، وقتی گرسنگی جسم را تقلیل می دهد، وقتی والدین با درماندگی نظاره گر زجر کشیدن فرزندانشان هستند و حتی از کمبود غذا جان می دهند، این یک فاجعه انسانی، اخلاقی و یک خشم جهانی است.

گوترش گفت: غذای کافی برای تقسیم وجود دارد. منابع کافی برای اطمینان از اینکه تامین غذای همه افراد روی کره وجود دارد. دولت ها موظف هستند اطمینان حاصل کنند که هر فرد به غذای مغذی دسترسی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین