کد خبر: ۸۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
اسرائیل از سفر مقامات حماس به روسیه خمشگین شده

دیدار جنجالی مقامات ایران و حماس در روسیه+عکس

«علی باقری»، معاون سیاسی وزیر امورخارجه که به دعوت همتای روسی خود برای تبادل نظر و رایزنی‌های دوجانبه به مسکو سفر کرده است با «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفتگو کرد.
دیدار جنجالی مقامات ایران و حماس در روسیه+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

در این دیدار که با حضور «کاظم جلالی»، سفیر کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، آخرین وضعیت غزه و تحولات مربوط به فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابومرزوق با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و مقاومت، گفت: عملیات طوفان الاقصی و آنچه گردان‌های عزالدین قسام در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) انجام دادند یک معجزه الهی بود که با تمام جنگ‌های سابق با رژیم صهیونیستی متفاوت و قابل قیاس نیست، زیرا خفت و زبونی صهیونیست‌ها در برابر نیروی مقاومت و مردم تحت محاصره غزه را به آمریکا و متحدان غربی نتانیاهو به خوبی نشان داد.

وی افزود: فرزندان غزه علیرغم تمام درد و رنج‌های ناشی از عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با توکل به وعده الهی در برابر تمام توان نظامی صهیونیست‌ها تا پای جان ایستاده‌اند.

وی گفت: آمریکایی‌ها با ارسال ۴۵ فروند هواپیمای حامل اسلحه و تجهیزات مدرن نظامی به تل آویو، گمان می‌کنند که قادر خواهند بود، مقاومت مردم غزه را درهم شکسته و یا ازبین ببرند، ولی ما معتقدیم مردم مظلوم غزه به لطف الهی و مدد الهی، از این صحنه نابرابر نبرد که با حمایت آمریکا و تعدادی از کشور‌های غربی در حال اجرا است سربلندخارج خواهندشد.

به نوشته ایسنا، معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین و مقاومت، گفت: ایران از همان روز نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، رایزنی‌های متعددی را از طریق گفتگو با کشور‌های مختلف و حضور در نشست‌هایی نظیر سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل در سطح وزیر خارجه آغاز و دنبال می‌کند و حضور دکتر امیرعبداللهیان در نشست مجمع عمومی و سخنرانی در حمایت از فلسطین و ضرورت توقف فوری حملات از سوی رژیم صهیونیستی بر همین اساس است.

وی افزود: اولویت تهران در مذاکرات با طرف‌های خارجی، آتش بس فوری، کمک رسانی به مردم و رفع محاصره ظالمانه غزه از سوی رژیم صهیونیستی است و با جدیت این موضوع را در سطوح مختلف پیگیری می‌کند.

سخنگوی کرملین: مسئولان حماس در سفر به مسکو تنها با مقامات وزارت خارجه دیدار کردند!

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه با دفاع از دعوت به عمل آمده برای سفر هیئتی به نمایندگی از حماس به مسکو، می‌گوید روسیه از دید کشورش باید با همه طرف‌های درگیری میان اسرائیل و فلسطین تماس برقرار کند.

در حالی که مقامات ایران و حماس نیز در مسکو با هم دیدار کرده بودند، به ادعای سخنگوی کرملین، مسئولان حماس در این سفر که خشم اسرائيل را برانگیخت «تنها با مقامات وزارت خارجه دیدار و گفتگو کردند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس به پایگاه‌ها و انبارهای مهمات سوریه و ایران حمله کرده است.

به گفته این دیپلمات ارش روس، هیچ احتمالی وجود ندارد که پای ارتش روسیه به درگیری‌های خاورمیانه باز شود.

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس که یکی از اعضای هیئت فلسطینی دعوت شده به روسیه بود به اسپوتنیک گفت: جلساتی در وزارت امور خارجه برگزار کردیم، درباره همه آنچه به فلسطین مربوط است صحبت کردیم و اینکه چگونه آینده‌ای متفاوت از آنجه آمریکا می‌خواهد برای منطقه رقم بزنیم. 

رایزنی مقامات ایران و حماس در روسیه+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین