کد خبر: ۸۷۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

هواشناسی ۷ آبان ۱۴۰۲/سامانه بارشی جدید در راه ایران

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی از فردا کاهش دما را در برخی از نقاط کشور شاهد خواهیم بود. امروز در هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا با نفوذ جریانات شمالی در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بارندگی و وزش باد شدید و علاوه بر این مناطق در اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد.
هواشناسی ۷ آبان ۱۴۰۲/سامانه بارشی جدید در راه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و کاهش دما در بعضی استان‌ها و وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی نواحی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در بعد از ظهر یکشنبه (۷ آبان) در شرق هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه (۸ آبان) با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت علاوه بر این مناطق در استان اردبیل کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. در بعد از ظهر این روز در جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان نیز رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ آبان) در ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و پنجشنبه (۱۱ آبان) در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و از اواخر دوشنبه و روز سه‌شنبه در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان) کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۹ آبان) کمی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ آبان) اهواز با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

سازمان هواشناسی از نفوذ جریانات شمالی طی فردا به شمال کشور و بارش باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و کاهش نسبی دما در ۵ استان خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بعدازظهر امروز، یکشنبه، برای شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است، فردا دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در اردبیل کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

در بعدازظهر دوشنبه در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان نیز رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و پنجشنبه در برخی مناطق استا‌ن‌های واقع در غرب، مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، فردا دوشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر و از اواخر دوشنبه و روز سه‌شنبه در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است. فردا و روز سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین