کد خبر: ۸۷۱۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
۱۴ نفر نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند

جزئیات تازه از آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود؛ ۳۲ نفر کشته شدند+فیلم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اعلام کرد: وقوع آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود تاکنون ۲۶ فوتی و ۱۴ مجروح برجای گذاشت.
جزئیات تازه از آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود؛ ۳۲ نفر کشته شدند+فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جلایی افزود: این حریق ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح امروز در کمپ ترک اعتیادی به نام " گام اول رهایی" واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.

وی عنوان کرد: این مجموعه که در آن ۴۰ نفر بستری بودند، به علت نامعلومی طعمه حریق شده که در اثر آن تا این لحظه ۲۶ نفر از افراد بستری فوت کرده و ۱۴ نفر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

به نوشته ایلنا، وی تصریح کرد: این کمپ در گذشته مدرسه بوده، اما از چند سال قبل به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بابک یکتاپرست، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور نیز در گفتگو با ایسنا، در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۵۵ صبح امروز وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود استان گیلان به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که متاسفانه ۲۶ تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۸ تن نیز مصدوم شدند که عمدتا از نوع سوختگی سطح یک بوده است. پنج نفر نیز برابر آمار موجود از افراد حاضر مفقود هستند که بررسی‌ها در این خصوص در حال انجام است.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس کشور علاوه بر امدادگران اورژانس عوامل انتظامی، آتش‌نشانی و … در محل حضور دارند و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز گفت: در پی وقوع آتش‎سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود استان گیلان متاسفانه تاکنون ۲۷ نفر جان باخته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان که در حال عزیمت به کمپ ره‌یافتگان رهایی بود، عنوان کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر مسئولان قضایی شهرستان به محل حادثه رفته‌اند و دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است. علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، اظهار کرد: مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

افزایش فوتی ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: آمار فوتی های حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود به ۳۲ فوتی رسید.

محمد جلایی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا افزود: تعداد مصدومان حادثه هم تاکنون ۱۶نفر است که به بیمارستان شهید شهیدحسین پور لنگرود منتقل شدند. ۴ مجروح این حادثه وضعیت وخیمی دارند ضمن آنکه یک مصدوم به بیمارستان شهید انصاری رودسر منتقل شده است.

این کمپ در گذشته مدرسه بوده اما از چند سال قبل به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

 علت آتش سوزی چه بود؟

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان د‍‌‌ر گفت‌وگو با فارس با اشاره به جزییات بیشتر حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند.

وی همچنین از وخامت حال چهار تن دیگر از مصدومان و سانحه دیدگان این حادثه خبر داد و گفت: تلاش کادر درمان برای زنده نگهداشتن افراد مصدوم با جدیت در خارج انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به حضور میدانی اعضای شورای تامین در لنگرود، گفت: ریاست قوه قضاییه دستور سریع پیگیری‌ها و رئیس کل دادگستری استان نیز دستور دستگیری افراد مسؤول و دخیل در این حادثه را صادر و هم‌اکنون متولیان این مرکز ترک اعتیاد و دیگر مسؤولان مرتبط بازداشت هستند.

جلایی در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان کمپ بوده‌است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسؤول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش‌از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در لنگرود خبر داد.

همچنین گفته شده که برخی مسئولان این کمپ بازداشت شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
1
13
بودجه نیست دیگه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین