کد خبر: ۸۷۲۵۰۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
درگیری بین رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشجویان

توضیح غلامرضا جمشیدی‌ها درباره درگیری با دانشجویان: عصبانی شدم اما توهین نکردم!+فیلم

در پی انتشار فیلم درگیری لفظی بین رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و تعدادی از دانشجویان در فضای مجازی، رئیس این دانشکده با تاکید بر اینکه آنچه که از حواشی روز گذشته منتشر شد تمام ماجرا نیست و روایت تقطیع شده است، گفت: برخی دانشجویان حتی حاضر به رعایت شئونات انسانی هم نیستند.
توضیح غلامرضا جمشیدی‌ها درباره درگیری با دانشجویان: عصبانی شدم اما  توهین نکردم!+فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا جمشیدی‌ها در گفتگو با ایسنا، در خصوص جزئیات حواشی اتفاق اخیر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: فیلمی که اخیرا از ماجرای دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد تمام ماجرا نیست و فقط بخشی از صحنه است متاسفانه برخی دانشجویان که مدعی آگاهی مسائل دانشگاه هستند همه اتفاق را روایت نکردند و صرفا بخش کوتاهی از ماجرا را منعکس کردند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه برخی از دانشجویان در دانشکده ما اخلاق فردی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: این دانشجویان گاهی اوقات اعمالی را انجام می‌دهند که در شأن دانشجو نیست. در حالی که دانشگاه یک فضای اجتماعی است و مقررات و قوانین خودش را دارد، اما برخی از دانشجویان این قواعد را رعایت نمی‌کنند و رفتار‌هایی را انجام می‌دهند که به هیچ عنوان در شأن دانشجو و دانشگاه نیست.  متاسفانه برخی از دانشجویان جدا از اینکه در حد عرفی حجاب ندارند در فضای دانشگاه هم علنا روابط خارج از چارچوب دارند، اعمالی که شرعی، انسانی، اخلاقی و عرفی نیست.

وی تاکید کرد: موضوع درگیری ما با برخی دانشجویان دقیقا به دلیل این بود که بنده وقتی برای ادای فریضه نماز ظهر به محیط دانشکده رفتم رفتار نامناسبی از دو تن از دانشجویان دختر و پسر مشاهده کردم. با وجودی که دیدن این رفتار برای من بسیار سخت بود سعی کردم نادیده بگیرم، اما پس از اتمام نماز دیدم این رفتار همچنان در محوطه دانشکده ادامه دارد که به سمت دانشجو رفتم بدون توهین و تندی تا در این خصوص صحبت کنم که البته دانشجو نیز مقاومتی نکرد. صرفا کارت دانشجو را از دانشجوی پسر گرفتم و به آن‌ها گفتم دانشجوی دختر که صحنه را ترک کرده بود، باید خود را به دانشگاه معرفی کند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: من با دانشجوی پسر در دفتر مشغول صحبت بودم که ناگهان تعدادی از دانشجویان وارد اتاق شدند و یک سری مباحثی را مطرح کردند در این لحظه من جمله‌ای را از روی عصبانیت خطاب به آن‌ها بیان کردم. دانشجویان نیز اقدام به پخش این قسمت از سخنان من کردند که من منکر آن نیستم. در واقع من کاری به دانشجویان نداشتم و تهدیدی هم نکردم، اما به عنوان رئیس دانشکده نمی‌توانم از صحنه نامشروعی که می‌بینم چشم‌پوشی کنم.

جمشیدی‌ها خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تخلف کردند وارد دفتر بنده شدند بجای عذرخواهی، می‌گفتند من عذرخواهی کنم. این در حالی است که دانشجویانی که فیلم درگیری را منتشر کردند عنوان نمی‌کنند چه اصل مطلب چه بوده و چه اتفاقی افتاده است، آیا رفتارشان متناسب استاندارد‌های اخلاقی، دانشگاهی و کلا انسانی و شرعی است؟ یا خیر؟

وی یادآور شد: من هیچ توهینی حتی به دانشجوی متخلف نکردم صرفا توضیح دادم این رفتار مناسب و شایسته محیط دانشگاه نیست. ما سعی می‌کنیم احترام دانشجو را حفظ کنیم، اما برخی دانشجویان خودشان احترامشان را حفظ نمی‌کنند و قوانین را رعایت نمی‌کنند. دانشجویی که خودش قواعد را رعایت نمی‌کند از من انتظار دارد من پاینبد به قوانین آن‌ها باشم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
37
72
فیلمت موجود است، چی را حاشا می کنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
32
55
بگی فیلمت موجوده مثل خیلی‌ها برمیگرده میگه تقطیع شده. اینم از کلماتیه که کاربرد جدیدش برای از زیرش در رفتنه
م.ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
55
14
استاد و رئیس دانشکده اون دانشجوها میتوانند از شما بخاطر فحش و ناسزا و توهین شکایت کنند هرچند دادگاه مستقل حق را به شما استاد و رئیس دانشگاه علوم اجتماعی میدهد که ۳۰ سابقه آموزش به جامعه و قشر جوان را طرف یک دقیقه زیر سوال بردید و مردم حق را به فرزندان جوان و خام خود خواهند داد' چه میشد آنها را جمع میکردید و آن دو نفر را به هم صیغه میکردید ..و راه را باز میکردید به همین سادگی ''
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
27
66
از کی تا حالا بی تربیت و فاحشه ...فحش نیست!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
59
66
محیط دانشگاه جای معاشقه نیست . هیچ استاد و دانشجویی موافق شکستن شان دانشگاه که محیط مقدس و علمی و اخلاقی باید باشد نمی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
24
47
در هر صورت ممکن رفتار شما بعنوان یک جایگاه علمی در دانشگاه درست نیست چون برای رفتار انضباطی دانشجو قانون ومقررات وجود دارد و به شکل درست نمی باشد وغیر قابل دفاع می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
35
21
لطفا این نظر ر مننتشر کنین تا ربیس دانشگاه جواب دهد
شما میگین من موقع رفتن به نماز دو دانشجوی دختر و پسر را دیدم که رفتار درست ندارند ولی کاری نکردم و نماز خواندم بعد نماز دیدم همان رفتار تکرار میشه بعد رفتم سراغ همان دانشجوی پسری که قبل نماز دیده بودم و کارتش را گرفتم ولی دانشجوی دختر رفته بود و گفتم او باید خودش را معرفی کند
پس رفتاری که بعد نماز دیدین مربوط به افراد قبل نماز نبوده پس چرا رفتین سراغ پسر اولی باوجودی که بگفته خودتان دانشجویان دیگری همان لحظه رفتار منکر مورد نظر شما را انجام میدادن ؟ علت برخوردتان با شخص اول چه بود؟ ضمنا قوانین دانشگاه باید مطابق خواست دانشحویان باشد نظر دانشجویان درباره خودتان چیست؟
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
74
70
خدا پدر این استاد باغیرت و با شرف را بیامرزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
39
69
جوانان حداقل ظاهر را در محیط دانشگاه رعایت کنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین