کد خبر: ۸۷۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

رئیس دانشکده علوم اجتماعی: من انقلابی‌ام؛ دیدم دانشجویان دختر و پسر روبوسی می‌کنند و روی چمن‌ها می‌خوابند، منقلب شدم!

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به فیلم منتشر شده از درگیری لفظی اش با برخی دانشجویان اظهار کرد: متاسفانه برخی از دانشجویان جدا از اینکه در حد عرفی حجاب ندارند در فضای دانشگاه هم علنا روابط خارج از چارچوب دارند، اعمالی که شرعی، انسانی، اخلاقی و عرفی نیست.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی: من انقلابی‌ام؛ دیدم دانشجویان دختر و پسر روبوسی می‌کنند و روی چمن‌ها می‌خوابند، منقلب شدم!
آفتاب‌‌نیوز :

«غلامرضا جمشیدیها» رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگو با ایلنا در مورد حواشی پیش آمده بین حراست این دانشکده و دانشجویان بیان کرد: ماجرا اینطور بود که ما در دانشکده علوم اجتماعی یک حسینیه داریم که در آنجا نماز برگزار می‌شود؛ بین نماز ظهر و عصر چشمم به بیرون از فضای نمازخانه افتاد و دیدم که متاسفانه دختران و پسران رفتار‌هایی انجام می‌دهند که در شان دانشگاه نیست. دانشجویان با یکدیگر دست می‌دهند، روبوسی می‌کنند و… انگار که محرم هستند و اینجا دانشگاه نیست. دیدن این رفتار‌ها برای من خیلی سخت بود و واقعاً متاثر شدم.

جمشیدی‌ها افزود: وقتی که نماز تمام شد و از حسینیه بیرون آمدم فکر می‌کردم که حتما این وضعیت تمام شده، اما متاسفانه دیدم که همچنان جمع دانشجویان به همان شکل وجود دارد. از آن دانشجوی متخلف خواستم کارتش را به من بدهد این کار را هم کرد و بعد با من به دفتر آمد. وقتی این دانشجو به دفترم آمد سایر دانشجویان جلوی در دفتر تجمع کردند و حرف‌های بی‌ربطی زدند که من هم به هر حال عصبانی شدم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی بیان کرد: شاید من هم در عصبانیت چیزی گفته باشم و دانشجو‌ها از من می‌خواستند که از آن‌ها عذرخواهی کنم! و گفتم من عذرخواهی به شما ندارم. دانشجویی که تخلف کرده بود اتفاقاً بحثی نداشت، اما سایر دانشجویان به عنوان حامی ادامه دهنده این وضعیت بودند. آن‌ها جلوی دفتر تجمع کرده بودند و به نشانه اعتراض شعار‌هایی هم می‌گفتند.

جمشیدی‌ها تاکید کرد: در آن شرایط من هم واقعا به لحاظ روحی منقلب شده بودم و دوستان خواستند که به دفترم بروم و گفتند که خودشان مسئله را حل می‌کنند. حراست آمد، اما واقعا بین آن‌ها و دانشجویان درگیری ایجاد نشد و فقط بحث کردند.

او عنوان کرد: واقعا دانشجویان در برخی موارد ملاحظات را رعایت نمی‌کنند. دانشجویی که ادعا می‌کند این محیط آکادمیک است آیا قوانین این محیط دانشگاهی را رعایت می‌کند؟ آیا این درست است که دختر و پسری که هیچ نسبتی با هم ندارند در حیاط و محوطه دانشکده با یکدیگر دست بدهند و روبوسی کنند؟! این رفتار‌ها در کشور جمهوری اسلامی واقعاً درست است؟! دانشجویان قاعده را رعایت نمی‌کنند و از من می‌خواهند که قوانین و قواعد را رعایت کنم و تازه تذکر می‌دهند که اینجا محیط دانشگاهی است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی تصریح کرد: من به لحاظ سنی کسی هستم که انقلاب اسلامی را دیده‌ام، جنگ تحمیلی را دیده‌ام و از نسل انقلابیون بودم و حالا می‌بینم چند تا دانشجو و اصلاً چند تا بچه می‌خواهند چه کار‌هایی انجام دهند و مدام تکرار می‌کنند که دنبال فضای آکادمی هستند. کسی می‌تواند ادعا کند که ما قواعد را رعایت نکرده‌ایم که خودش تمام قواعد دانشگاه را رعایت کند.

جمشیدی‌ها با بیان اینکه رعایت قواعد یک اصل است، گفت: دانشجویان اگر می‌خواهند ما قواعد را رعایت کنیم، آن‌ها هم باید قواعد را رعایت کنند. چرا ما با سایر دانشجویان کاری نداریم؟ مگر ما در دانشکده علوم اجتماعی جلوی هر دانشجویی را می‌گیریم؟ از هرجایی می‌خواهید از سوابق کاری من سوال کنید و ببینید آیا جمشیدی‌ها تا به حال با کسی بدرفتاری داشته است؟ من تا به حال به کسی حرف بدی نزدم و بدرفتاری با دانشجویان نداشتم. شما هم جای ما باشید وقتی چنین صحنه‌های ناراحت کننده را در محیط علمی می‌بینید، عکس‌العمل نشان می‌دهید. کسی که قواعد دانشگاه را رعایت نمی‌کند باید پاسخگو باشد.

جمشیدی‌ها اضافه کرد: من نسبت به رفتارم پاسخگو هستم و اصلاً می‌توانیم به دادگاه برویم، من هم می‌آیم و همه چیز را توضیح می‌دهم. من همه مسائل را قبول دارم، اما هر جایی که قاعده‌ای دارد. شما یک بار به دانشکده علوم اجتماعی بیایید. می‌بینید که دختران و پسران راحت سیگار می‌کشند، روی چمن‌ها می‌خوابند، ولی خب مدارا و صبوری و حوصله ما هم اندازه‌ای دارد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: ما از کسی جز خدا نمی‌ترسیم. توکل ما به خداست. با کسی کاری نداریم و به روش دین خودمان عمل می‌کنیم؛ بنابراین دال مرکزی اتفاقی که در دانشکده افتاده است، مربوط به روابط نامشروع دختران و پسران است که نباید اینگونه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین