کد خبر: ۸۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۲
به فاصله یک روز پس از سخنرانی احمدی‌نژاد در ژنو اعلام شد:

اوباما: می‌دانم که تصمیم‌گیر اصلی در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

سخنان احمدی‌نژاد به موقعیت ایران در جهان لطمه می‌زند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما گفت: «می‌دانم که تصمیم‌گیر اصلی در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، روز سه شنبه و پس از پایان مذاکراتش با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در واشنگتن در جمع خبرنگاران، با «منزجرکننده» و «قابل اعتراض» خواندن اظهارات محمود احمدی‌نژاد در اجلاس ضد نژاد‌پرستی ژنو، تأکید کرد: «به نظر من این سخنان به موقعیت ایران در جهان لطمه می‌زند ولی با این حال واشنگتن به تلاش‌های خود برای گفتگو با ایران ادامه می‌دهد».

اوباما در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اظهارات احمدی‌نژاد در اجلاس «ضد نژاد پرستی» ژنو درباره رژیم صهیونیستی گفت: «چنین اظهارات منزجر کننده‌ای، کمکی نخواهد کرد».

وی در ادامه تصریح کرد: «ما بدون این که بخواهیم گزینه‌ای را از روی میز کنار بگذاریم، به رویکرد خود یعنی پیگیری دیپلماسی مستقیم و محکم ادامه می‌دهیم».

اوباما با بیان این‌که می‌داند تصمیم گیرنده اصلی در ایران، آیت الله خامنه‌ای است، افزود: «ما اقداماتمان را برای بهبود احتمالی روابط و حل برخی موضوعات حساس، به ویژه موضوع هسته‌ای ادامه خواهیم داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
ّبه نام خدا

نه کاری به اجلاس دارم نه تحلیل غربی و نه تحلیل های رسانه ملی را قبول دارم اما یک درخواست میکنم و توصیه برای تنویر افکار اگر صداقت در کلام خشیه الهی در بطن وجود و حداقل آزادگی را در منش خود سراغ دارید و بهر میزان که از انها بهره مند هستید (انشااله) جدولی مقایسه ارائه دهید میزان خسارت های ناشی از سیاست های درست و غلط دولت کنونی را با همان مصادیق مشابه با عملکردهای بنی صدر و بنی امیه منتشر نمائید قضاوت را هم به مردم واگذار کنید .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
با سلام.بنده خدا رئیس جمهور محترم که فارغ از پیش بینی نتایج هرچه با ایراد نطق های آتشین سعی می کند نمی تواند واقعیت ها را تغییر دهد. این اظهارات تکراری ایشان نیز کسی را متعجب نکرد چون ظاهرا دست وی را خونده اند و آقای رئیس جمهور باید یک فکر بکر دیگر بدای مطرح شدن خود بکند.مشارورین محترم لطفا کمک..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
اوباما سیاست مدار جسوری است ای کاش ما هم از اینگونه مردان بزرگ و با درایت داشتیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
به خدا راست میگه جدولی تهیه کنید. الان که بسیجیان هم به ما پیوستند و همه خواهان تغییرند ، چه چیزی بهتر از آگاهی دادن به مردم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
دشمن ستمگر و یاور مظلوم باشید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین