کد خبر: ۸۷۳۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

تماشاگران امسال سینما رکورد ۹۸ را می‌زنند؟

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز‌های خود را گذراند و در حالی که پس از گذشت ۸ ماه حدود ۱۶ میلیون نفر مخاطب داشته، باید دید تا پایان سال به چه رقمی می‌رسد.
تماشاگران امسال سینما رکورد ۹۸ را می‌زنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در حال حاضر سه فیلم کمدی «فسیل»، «هتل» و «شهر هرت» در صدر گیشه سینما‌ها قرار دارند و در مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به سینما‌ها کشانده‌اند.

فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر و بویژه از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیشترین طرفدار را در سینما داشتند، اما میزان مخاطبان این فیلم‌ها و نیز برخی دیگر از فیلم‌های در حال اکران در هفته گذشته با افزایش بیشتری همراه بودند.

طبق اعلام روابط عمومی موسسه سینماشهر، «سه‌شنبه ۱۶ آبان، ۲۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر به سینما رفتند تا رکورد پرمخاطب‌ترین روز سینما شکسته شود.

همچنین جمعه ۱۹ آبان با حضور ۱۹۱ هزار و ۶۳ نفر مخاطب و فروش ۱۰۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۰۰ ریالی رکورد پرفروش‌ترین روز سینمای ایران شکسته شده است.

پنجشنبه، ۱۸ آبان نیز با ۱۷۳ هزار و ۸۷۹ نفر مخاطب و فروش ۹۷ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال، دومین روز پرفروش سینمای ایران محسوب می‌شود.»

براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، فروش کلی سینما از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون به بیش از ۶۶۵ میلیارد تومان رسیده و حدود ۱۵ میلیون ۵۶۰ هزار نفر هم تماشاگر فیلم‌های روی پرده شده‌اند.

این رقم با آمار زمان پیش از شیوع کرونا و تعطیلی سینما هنوز فاصله دارد. در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۶ میلیون نفر به سینما رفته بودند و اگر برنامه‌ریزی خوبی برای اکران و انتخاب فیلم‌ها در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال صورت گیرد، شاید تعداد مخاطبان ۱۴۰۲ از تماشاگران سال ۱۳۹۸ بیشتر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین