کد خبر: ۸۷۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۹

کرباسچی: بستن روزنامه و بازداشت دانشجو نماد اسلام نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین گردهمایی روسای مناطق ستاد انتخابات مهدی کروبی با حضور غلام حسین کرباسچی رییس ستاد انتخابات کروبی، الیاس حضرتی رییس ستاد انتخابات کروبی در تهران و موسوی بجنوردی مشاور عالی کروبی و مسئولان مناطق ستاد انتخابات تهران برگزار شد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ غلامحسین کرباسچی رییس ستاد انتخابات کروبی در ابتدای سخنانش به سوابق موسوی بجنوردی اشاره کرد و گفت: «ایشان اولین فردی است که با تشکیل حزب ملل اسلامی کار سیاسی منسجم را در ایران شروع کرد، آن هم در شرایطی که دوران خفقان بود و جوانان هم سن ایشان کمتر در فکر مبارزه بودند».

وی گفت: «در آن دوران ایشان در اندیشه فعالیت حزبی نه در سطح کشوری بلکه در سطح دنیا بود. ایشان دوران سختی را گذاشته است و 13 سال را در زندان سپری کرده است. او فردی است که طولانی‌ترین مدت زندان را سپری کرده است».

وی با اشاره به وضعیت موجود کشور گفت: «افرادی چون ایشان سالها مبارزه کرده‌اند تا آسایش، رفاه و امنیت را برای مردم محیا سازند. ولی اکنون وضعیت کشور بسیار نامطلوب است».

وی با تاکید براینکه سالها مبارزه صورت گرفت تا چهره واقعی اسلام به عنوان دین رحمت به دنیا معرفی شود، به انتقاد از رواج ارتجاع در کشور پرداخت و گفت: «اکنون آنچه که مطرح می‌شود نماد اسلام نیست زیرا بستن روزنامه و برخورد با دانشجویان از نماد دین اسلام نیست و بنابراین باید برای تغییر این شرایط تلاش کرد».

وی خطاب به مسئولان مناطق ستاد انتخابات کروبی در تهران گفت: «در عرصه انتخابات تصمیم گیری ستادی باید توسط شخصیت های مختلف تشریح شود ولی این بخشی از کار است و آنچه که تبدیل به رای می‌شود تلاش موثر شما می‌باشد. شما باید با مردم ارتباط برقرار کنید و برنامه‌های ستادی را به آنها توضیح دهید».

کرباسچی با اشاره به دلایل حمایتش از مهدی کروبی گفت: «اعتقاد بنده در شرایط فعلی ایران تنها فردی باید به عنوان رییس جمهور انتخاب شود که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد و بگوید که من می‌توانم رییس جمهور شوم که مقاومت کنم و شرایط را تغییر دهم البته ما در برابر تبلیغ کاندیدای مورد حمایت خود باید به نقطه قوت کاندیدای رقیب نیز توجه کنیم در مقابل کروبی احمدی‌نژاد حضور دارد که از نظر روحی اعتماد به نفس بالایی دارد، اما این مسلم است که فردی در چنین جایگاهی از اعتماد به نفس معقولی برخوردار باشد».

وی افزود: «از سوی دیگر یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم تصمیم گیری در مقاطع مختلف است و در کشور ما نیز مدیران ارشد نمی‌توانند در مقاطع مختلف تصمیم گیری مناسب داشته باشند و این ناشی از این است که مدیران ما از قدرت تصمیم‌سازی به اندازه کافی برخوردار نیستند».

وی تاکید کرد: «مهدی کروبی یکی از چهره‌هایی است که از قدرت تصمیم گیری خوبی برخوردار است و این نکته ارزشمند است».

کرباسچی به دیگر ویژگی‌های مهدی کروبی اشاره کرد و گفت: «آقای کروبی همواره برای دفاع از هر مظلومی حضور داشته است، دوست و دشمن ایشان هر گاه در یک مقطعی دارای گرفتار شخصی، سیاسی و اجتماعی بوده است آقای کروبی همواره برای حل مشکلات آنها به گفت و گو و رایزنی پرداخته است و این خصلت خوبی است که باید آن را رشد دهیم زیرا در غیر این صورت چیزی از اخلاق در جامعه باقی نمی‌ماند».

وی با اشاره به اعتماد به نفس بالای مهدی کروبی گفت: «در عرصه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری آقای کروبی به تنهایی و بدون اینکه هیچ یک از دوستان ایشان و نیروهای چپ همراهی‌شان کند در صحنه حضور یافت و در11 استان کشور رای اول را کسب کرد و این علیرغم تبلیغات منفی بود که نسبت به ایشان وجود داشت و این ناشی از اعتماد به نفس بالای و تلاش خود ایشان است».

وی از مسئولان مناطق ستاد انتخابات کروبی در تهران درخواست کرد تا اهمیت حضور در عرصه انتخابات پیش رو را برای مردم تشریح کنند و افزود: «از طریق شبکه شهری به مردم بگوییم که نیروهای اصلاح طلب چاره‌ای ندارند که در عرصه انتخابات حضور داشته باشند تا دوباره احمدی نژاد رییس جمهور نشود».

وی تاکید کرد: «شما باید تلاش کنید تا از پتانسیل رای آقای کروبی به عنوان یک شخصیت انقلابی استفاده کنید و در واقع کار اصلی انتخابات بر دوش شماست و هر کاری که می‌توانید باید برای ترقیب مردم به حضور گسترده درانتخابات انجام دهید».

وی گفت: «در عرصه انتخابات نهم ما 18 میلیون نفر رای خاموش داشتیم که باید تلاش کنیم تا آنها را به پای صندوق بیاوریم و به آنها بگوییم که قهر کردن با صندوق‌های رای شرایط را تغییر نمی‌دهد».

وی افزود: «حق مردم است که در انتخابات حضور گسترده‌تری داشته باشند این باعث تحکیم مبانی انقلاب است و ما باید در اندیشه تغییر شرایط موجود باشیم، که به تحکیم نظام منتهی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: «باید منطقه را رصد کنیم و به جای تبلیغات بی هدف به تبلیغات موثر بپردازیم و در واقع دوستانی که در مناطق شهری حضور دارند باید به ارتباط چهره چهره با مردم بپردازند و اهمیت حضور را تاکید کنند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین