کد خبر: ۸۷۵۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی:

رئیسی می‌گوید باید سفر ارزان شود، از طرف دیگر ۱۰ یورو هزینه سفر را افزایش می‌دهند!؛ این بازی با افکار عمومی است

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه درست است که مجلس قانون‌گذار هست و اختیاراتی دارد، ولی متاسفانه مصوبه‌هایش کارشناسی نشده است، گفت: «مثلا آخرین مصوبه آنان درباره دریافت ۱۰ یورو از مسافران پروازهای خارجی مصوبه بسیار عجیبی است؛‌ چراکه ارز رایج مملکت ریال است اما مجلس مصوبه می‌گذارد که از مردم بر اساس یورو پول بگیرند! کجای دنیا چنین کاری می‌‌کنند که نمایندگان ما چنین طرحی را مصوب کردند؟»
رئیسی می‌گوید باید سفر ارزان شود، از طرف دیگر ۱۰ یورو هزینه سفر را افزایش می‌دهند!؛ این بازی با افکار عمومی است
آفتاب‌‌نیوز :

او با بیان اینکه این مصوبه از اساس ایراد دارد، تاکید کرد: «نمایندگان، وکلای مردم در مجلس هستند، اما متاسفانه مصوبه‌ای را  تنظیم و تصویب می‌کنند که بر اساس یورو از مردم پول اخذ شود. آنها حق ندارند مبنای اخذ درآمد را ارز غیررایج و غیر ریال در نظر بگیرند.»

به گزارش ترابران، رفیعی سپس از اثر منفی این مصوبه بر صنعت گردشگری کشور گفت و توضیح داد: «هر افزایش قیمتی بر کاهش سفرها اثر مستقیم دارد. از یک سو رئیس‌جمهور، معاون اول و مسئولان دیگر اعلام می‌کنند مردم باید سفر ارزان بروند و از سوی دیگر چنین مصوبه‌هایی را از نظر می‌گذرانند! بنابراین یا اصل حرف اشتباه است یا افکار عمومی را بازی می‌دهند چون هر تصمیمی تا به حال گرفته شده در جهت گران شدن سفر بوده است.»

او با تاکید بر اینکه گران شدن سفر به ۸۰ درصد جامعه آسیب می‌زند، گفت: «کسانی که می‌توانند سفر بروند و به‌راحتی پول سفر را پرداخت کنند، قشر مرفه جامعه هستند. برای آنان ۱۰۰ یورو هم پولی نیست؛ اما ۱۰ یورو برای ۸۰ درصد جامعه رقم بالایی است و روی کمیت و کیفیت سفر آنان اثر می‌گذارد.»

رفیعی در ادامه از زاویه دیگری، نسبت به مستثنی شدن سفرهای زیارتی از این مصوبه انتقاد و خاطرنشان کرد: «مستثنی کردن مسافران سفرهای زیارتی از مسافران دیگر سفرهای خارجی ایجاد تبعیض و دوگانگی بین مردم است. به این صورت، کسی که بخواهد سفر زیارتی برود ۴۵ هزار تومان پرداخت می‌کند و کسی که بخواهد سفر سیاحتی برود باید به صورت پلکانی ۵۰۰، ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کند که عادلانه نخواهد بود.»

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با ارائه این پرسش که چطور مشخص می‌شود چه کسی سفر زیارتی می‌رود، اظهار کرد: «آیا همه کسانی که به عراق سفر می‌کنند، قصدشان زیارت است یا برخی هم سفر ترانزیتی می‌روند و از عراق به کشور دیگری سفر می‌کنند؟ این تقسیم‌بندی چگونه انجام می‌شود؟ بنابراین باز هم می‌گویم که نمایندگان مجلس حق نداشتند بین سفرهای زیارتی و سیاحتی تفکیک قائل شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین