کد خبر: ۸۷۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

معاون زاکانی:‌ تابستان شبانه روزی تهران را آسفالت می‌کردیم

معاون شهردار تهران گفت:‌ در تابستان بیش از ۱۷۳ اکیپ به صورت شبانه‌روزی نسبت به آسفالت‌ریزی معابر اقدام می‌کردند که البته با شروع فصل سرما تعداد تیم‌های آسفالت‌ریزی کاهش پیدا کرده است.
معاون زاکانی:‌ تابستان شبانه روزی تهران را آسفالت می‌کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

عباس شعبانی در آیین بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه شهری در منطقه ۹ در قالب هشتادوسومین پویش امید و افتخار گفت: رویکرد مدیریت شهری رویکرد مشارکتی است که در همین ارتباط در این دوره طرحی با عنوان «من شهردارم» راه‌اندازی شده است و نزدیک به نیم میلیون نفر از شهروندان در این طرح شرکت و پروژه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱۰ پروژه‌ای که امروز در منطقه ۹ به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۰۰ پروژه در قالب طرح «من شهردارم» انتخاب شده است افزود: ان‌شاءالله در آینده سایر پروژه‌هایی که در مناطق تهران نیز انتخاب شده‌اند به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۱۲۵۰ پروژه در قالب «من شهردارم» از سوی شهروندان تهرانی انتخاب شده است. ۸۰۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده و ان‌شاءالله تا پایان سال مابقی پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون امور هماهنگی و مناطق شهرداری تهران تأکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از موضوعاتی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که در اواسط ۱۴۰۰ برآوردی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام شد که در آن بازه زمانی این مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد که تا امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها به بازه زمانی ۱۶ سال قبل می‌رسد و برخی سابقه یک ساله را دارند، گفت: اگر بخواهیم همین پروژه‌ها را در همین بازه زمانی عملیاتی و اجرایی کنیم دو الی ۳ برابر هزینه این پروژه‌ها خواهد شد.

شعبانی ادامه داد: آسفالت‌ریزی از دیگر موضوعاتی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است که متوسط آسفالت‌ریزی در سنوات گذشته ۶۰۰ تن بوده که در سال جاری و تا امروز دو برابر این میزان آسفالت‌ریزی در سطح معابر شهر تهران انجام شده است، به طوری که در تابستان بیش از ۱۷۳ اکیپ به صورت شبانه‌روزی نسبت به آسفالت‌ریزی معابر اقدام می‌کردند که البته با شروع فصل سرما تعداد تیم‌های آسفالت‌ریزی کاهش پیدا کرده است.

معاون امور هماهنگی و مناطق شهرداری تهران با اشاره به عقب‌ماندگی صورت گرفته به دلیل ناکارآمدی گذشته گفت: علی‌رغم همه اقداماتی که در طول دو سال گذشته صورت گرفته، اما ما همچنان به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم و فاصله زیادی داریم، اما تلاش خواهیم کرد تا به شرایط مطلوبی برسیم.

وی از اجرای طرحی تحت عنوان «طرح تحولی بیست‌گانه» در معاونت امور هماهنگی و مناطق شهرداری تهران خبر داد و گفت: در ماه‌های پایانی سال جاری و سال آینده این طرح قرار است اجرا شود. طرحی کامل که می‌تواند منجر به رضایت شهروندان باشد.

شعبانی ادامه داد: ما در کنار آسفالت‌ریزی، بهسازی و اقدامات این چنینی بنا داریم کار ویژه‌ای در قالب طرح تحولی بیست گانه در سطح شهر تهران انجام بدهیم.۵۰۰ میدان در شهر تهران وجود دارد که با توجه به اینکه برخی از آن‌ها فرسوده شده‌اند نیاز به بازسازی دارد و به همین جهت بنا داریم در یک بازه زمانی این میادین را بهسازی، بازسازی و انجام بدهیم.

در این مراسم، محمد آخوندی بابیان این که شهرداری تهران با سایر دستگاه‌ها متفاوت است؛ چرا که سازمانی است که باید خودش سرمایه خلق کند و به مردم خدمت رسانی کند و در این شرایط با بدهی انباشته بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت‌ها روبروست گفت: در دوره جدید شورای شهر، طرح رصد به منظور ارزیابی و شناسایی طرح‌های توسعه‌ای محلی آغاز شد، بیش از یکهزار طرح توسعه محله‌ای در تهران شروع شده و حدود ۷۰ درصد این طرح‌ها مورد استفاده شهروندان قرار گرفت. این طرح‌های توسعه محله‌ای از خواسته‌های مردم بوده و افتتاح این طرح‌ها اثرش از یک طرح بزرگ مقیاس هم بیشتر است، چرا که این طرح‌ها در محلات انجام می‌شود.

آخوندی تأکید کرد: تلاش داریم با رفع مشکلات در بخش بودجه‌ای این طرح‌ها با سرعت بیشتری افتتاح شود.

وی در خصوص طرح‌های بزرگ مقیاس نیز گفت: این طرح‌ها در دوران گذشته با تمامی محدودیت‌ها اجرا شده، اما به دلایل مختلف برخی از این طرح‌ها نیمه کاره رها شده از جمله سه طرح بزرگراهی که نیاز به بودجه زیادی است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طرح بزرگراه یادگار امام (ره) که در منطقه ۹ است امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک کردند که راه ساخت این بزرگراه باز شود و حدود ۱۲ سوله از سوی شهرداری خریداری شد. فاز اول بزرگراه شهید بروجردی نیز افتتاح شد و فاز دوم این طرح نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک دارد که در حال انجام و نیاز به برگزاری جلسات زیادی است. همچنین طرح بزرگراه شهید شوشتری نیز در حال انجام است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون هر کیلومتر خط مترو بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ اما مدیریت شهری متعهد شده با چنین هزینه‌هایی خدمت رسانی به مردم کند و این در حالی است که این هزینه در سال‌های قبل بسیار کمتر بوده، اما به هرحال به دنبال زیر سوال بردن مدیریت گذشته نیستیم.

 سیدمحمد رحیم مرتضوی هم در این مراسم گفت: در مردادماه سال گذشته که پویش امید و افتخار در مجتمع ایستگاهی اکباتان با حضور شهردار تهران آغاز شد کمتر کسی فکر می‌کرد این شنبه‌ها مستمر باشد و پروژه‌هایی به بهره برداری برسد که آرزوی مدیریت‌های شهری گذشته بوده است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ پروژه شهری امروز به بهره برداری می‌رسد؛ اما ما در مدیریت شهری فعلی میراث‌دار دو موضوع ناکارآمدی و کار‌های انجام نشده دوره گذشته و پروژه‌های ناتمام دوره‌های گذشته بوده‌ایم، لذا با تدابیر شورای شهر تهران و رویکرد شهردار تهران ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق تکمیل و پس از آن رساندن مرز خدمت به در منازل مردم پیگیری شد.

وی اضافه کرد: روزی تهران را به دو بخش بالای خط انقلاب و پایین خط انقلاب به غلط تقسیم‌بندی می‌کردند تمرکز این افراد بر بالای شهر بود هر چند که در این مناطق نیز توفیقات خاصی نداشتند، ولی به لطف خداوند تدابیر شورای انقلابی و شهردار جهادی و همه همکارانم در شهرداری تهران مرز خدمت در این دوره به در منازل مردم رسیده است.

شهردار منطقه ۹ تأکید کرد: امروز خدمت از شریان‌های اصلی شهر به کوچه پس کوچه‌های تهران رسیده و از خیابان‌های شیک بالای شهر به خیابان‌های جنوب تهران رسیده است. امروز در منطقه ۹، ۱۰۰ پروژه «من شهردارم» که نمونه حکمرانی دینی و قانونی ماست در این منطقه به بهره برداری می‌رسد. ۱۰ پروژه شهری دیگر نیز همچون پروژه مجموعه کوثر که در گذشته نسبت به آن‌ها رفتار‌های غلطی صورت گرفته بود افتتاح می‌شود. این مراسم را در مجموعه کوثر گذاشتیم که شهروندان بدانند افتتاح صحیح چگونه است.

مرتضوی ادامه داد: این پروژه در دوره قبلی مدیریت شهری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بهره برداری رسیده بود؛ اما محل پروژه به گونه‌ای بود که حتی مراسم افتتاحیه را نمی‌توانستند در این مجموعه برگزار کنند؛ لذا در پارک ترافیک منطقه پروژه مجموعه کوثر را افتتاح کردند. دو سال از مدیریت فعلی شهر گذشته و در منطقه ۹ بر خود حرام می‌دانم که پروژه‌ای قبل از تکمیل و نهایی شدن به بهره برداری برسد.

وی در توضیح بیشتر گفت: پروژه مجموعه کوثر با اعتبار یک هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال کامل شد و دیون پیمانکار ظرف ۱۳ سال گذشته ۲۰ درصد پرداخت شده بود که مابقی آن را پرداخت کردیم و با خریداری تجهیزات مجموعه این مجموعه فرهنگی تکمیل و به بهره برداری رسید تا سرانه فرهنگی منطقه از نیم متر به یک مترمربع افزایش پیدا کند.

شهردار منطقه ۹ افزود: یک سوال باید از کسانی که اعلام می‌کنند مجموعه کوثر قبلا به بهره برداری رسیده است پرسید و آن این‌که چرا در آخرین روز مدیریت شهری خود در دوره گذشته یعنی ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ این مجموعه را به صورت بزن در رویی افتتاح کردند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین