کد خبر: ۸۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۰

اسکندری: مردم در سال 84 انقلاب را به مسیر اصلی خود بازگرداندند

کمبود آب مهمترين مشکل کشاورزی ورامين است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا اسکندری گفت: «سرمای سال 1386 و خشکسالی سال 1387 تولید کشاورزی کشور را تحت تأثیر قرار داد ولی ظرفیت تولید کشاورزی از حد بالایی برخوردار است».

به گزارش خبرنگار آفتاب از ورامین، وی در جمع کشاورزان و مسئولان شهرستان ورامین در فرهنگسرای رازی این شهرستان خاطرنشان کرد: «با وجود مشکلاتی که از لحاظ اقلیمی برای کشاورزی کشور بوجود آمد به همت کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی،امنیت غذایی کشور در چارچوب خود حفظ شد و کشور شرایط عادی را گذراند درصورتی که این اتفاقات در کشورهای دیگر به بحران تبدیل شد».

اسکندری گفت: «اگر در نقطه‌ای با مشکل مواجه شدیم، در منطقه دیگر کشاورزان تعادل را حفظ کردند و اگر در دو یا چند مورد مجبور به واردات شدیم، خوشبختانه امسال شرایط به حالت عادی برگشته است».

وی ادامه داد: «این بدان معنی نیست که کشاورزان مشکلی ندارند، قطعاً مشکل وجود دارد و باید در جهت رفع این مشکلات گام‌های مؤثری برداشت».

اسکندری با اشاره به افزایش اعتبارات در بخش‌های مختلف کشاورزی افزود: «اعتبارات بخش کشاورزی کشور نسبت به سال 84 بیش از 100 درصد افزایش یافته است که می‌تواند خدمت‌رسانی را افزایش دهد». 

وی درخصوص اعتبارات سیستم آبیاری تحت فشار گفت: «سهم مربوط به دولت در سال 88 تأمین شده و با بانکهای عامل نیز هماهنگی لازم جهت اعطای تسهیلات به کشاورزان صورت گرفته و دراین خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد».

وزیر جهاد کشاورزی افزود: «درخصوص سهم شهرستان ورامین از تصفیه‌خانه پساب تهران و سد ماملو نشستی با وزیر نیرو خواهیم داشت تا این مشکل نیز برطرف شود».

اسکندری گفت: «اگر امروز در بخش کشاورزی به تولید 100 میلیون تن رسیده‌ایم این را من و همکارانم در وزارت کشاورزی تولید نکرده‌ایم بلکه کشاورزان در بخش‌های مختلف تولید کرده‌اند و ما فقط به عنوان سخنگوی کشاورزان عملکرد آنها را گزارش می‌دهیم و باید از حق آنها نیز دفاع نمائیم».

وی تاکید کرد: «اگر امروز ما از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده بهینه نکنیم بسیاری از این قابلیت‌ها از بین خواهد رفت».

اسکندری افزود: «در ساختار تولیدی کشور طی سالهای گذشته اشتباهاتی صورت گرفته به طوری که در بحث صنایع تبدیلی به افراد مجوز و تسهیلات ارائه شد ولی در برخی موارد به درستی عمل نشد».

وی اظهار داشت: «در بحث مصرف سرانه شیر هدف‌گذاری این بوده که سرانه مصرف را به مرز مطلوب جهانی 165 لیتر برسانیم برای این امر در کشور برنامه ریزی شد تا تولید شیر به 10 میلیون تن در سال برسد که اکنون این مقدار به مرز 9 میلیون تن رسیده است».

وی با اشاره به تصمیم صنایع شیرمبنی بر افزایش قیمت فرآورده‌های خود گفت: «صنایع شیر دنبال این بود که در زمستان قیمت فرآورده‌های خود را افزایش دهد وعنوان می‌کردند که مقرون به صرفه نیست که با استدلال ثابت کردیم این چنین نمی‌باشد».

وی با اشاره به نقش مردم شهرستان ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «اگر انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید، مردم ورامین در سال 42 با قیام خونین خود به امام لبیک گفتند و دکتر احمدی‌نژاد نیز به پشتوانه همین مردم، مقتدارنه در جهان صحبت می‌کند».

وزیر کشاورزی افزود: «مردم در سال 84 با انتخاب خود انقلاب را به مسیر اصلی باز گرداندند و تا آخر نیز با این انقلاب خواهند ماند».

وی گفت: «دولت نهم گفتمان امام راحل را زنده کرد و به همین خاطر همواره مورد هجوم دشمنان قرار دارد».

اسکندری افزود: «دولت نهم تأکید کرد مدیران با حضور در شهرهای مختلف از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند تا برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین