کد خبر: ۸۷۶۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تبلیغات

مهمترین مشکلات گوشی‌های شیائومی

. چه قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و یا چه در حال حاضر از یکی از نمونه‌های آن استفاده می‌کنید، باید از این موارد اطلاع یابید تا در صورت بروز مشکل با آن آشنایی داشته باشید.
مهمترین مشکلات گوشی‌های شیائومی
آفتاب‌‌نیوز :

گوشی‌های شیائومی اصلی‌ترین رقیب گوشی‌های سامسونگ در ایران بوده و امروزه هر دو برند دارای طرفداران زیادی هستند. در واقع قیمت به‌صرفه و تنوع مدل‌های برند شیائومی باعث شده است که بسیاری از کاربران سامسونگ گوشی خود را با یکی از تولیدات شیائومی تعویض یا جایگزین کنند. با این حال مانند هر مدل و برند دیگری، بعضی از گوشی‌های شیائومی هم دارای مشکلاتی هستند. اگرچه اغلب این مشکلات جدی نیستند و می‌توان آن‌ها را برطرف کرد یا البته در همه تولیدات برند شیائومی هم رخ نمی‌دهند، بهتر است نسبت به آن‌ها آشنایی داشته باشید. چه قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و یا چه در حال حاضر از یکی از نمونه‌های آن استفاده می‌کنید، باید از این موارد اطلاع یابید تا در صورت بروز مشکل با آن آشنایی داشته باشید. مهمترین مشکلات گوشی‌های شیائومی را می‌توان در پنج مورد مهم خلاصه کرد و آن‌ها را در ادامه این مطلب شرح خواهیم داد.

داغ شدن گوشی

در مواردی ممکن است هر گوشی با هر برندی داغ کند. این مسئله زمانی رخ می‌دهد که گوشی در مکانی گرم و برای مثال در مقابل نور خورشید قرار گرفته یا به آن فشار زیادی وارد شده است. گاهی کاربران با نصب و استفاده برنامه‌های مخرب و سنگین بیش از حد از گوشی و پردازنده آن کار می‌کشند و بالطبع گوشی موبایل آن‌ها داغ می‌شود. با این حال در گوشی‌های شیائومی همیشه به این شکل نیست. به این معنا که بعضی از مدل‌های آن پس از مدتی استفاده دچار این مشکل می‌شوند و کاربر حتی نمی‌تواند ساده‌ترین پردازش‌های روزانه را بدون داغ شدن گوشی انجام دهد.

افراد زیادی که دارای گوشی‌های قدیمی شیائومی بوده‌اند از این مسئله شکایت داشته‌اند و البته همچنان در بعضی مدل‌های جدید هم دیده می‌شود. رفع این مشکل نیاز به عیب‌یابی ریشه‌ای و تشخیص منبع مشکل دارد. به همین دلیل نمی‌توان در منزل و بدون تخصص به رفع آن پرداخت. کمک گرفتن از متخصصین در این شرایط بهترین راه‌حل است. البته شایان ذکر است که این مورد از مهمترین مشکلات گوشی‌های شیائومی، همیشه هم به دلیل مشکلات سخت‌افزاری رخ نمی‌دهد. بلکه در بعضی موارد ایراد در مسائل نرم‌افزاری و نصب بدافزار‌ها است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا سعی کنید گوشی را از هر گونه ویروس و بدافزار پاکسازی کرده و سپس تمامی برنامه‌ها را به‌روزرسانی کنید.

هنگ کردن گوشی

مهمترین مشکلات گوشی‌های شیائومی

هنگ کردن گوشی و گیر کردن آن روی یک صفحه یا اپلیکیشن از مشکلات آزاردهنده گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. در این شرایط زمانی که کاربر می‌خواهد پردازش خاصی را با گوشی خود اجرا کنند، با هنگ کردن و عدم واکنش آن نسبت به اقدامات مواجه می‌شود. در بعضی موارد هم تمامی پردازش‌ها با سرعت پایینی انجام می‌شوند. جالب است بدانید که این مشکل مختص گوشی‌های شیائومی نیست و ممکن است در هر مدلی رخ بدهد. با این حال در گوشی‌های شیائومی بیشتر دیده شده است.

در مجموع موارد مختلفی موجب ایجاد این مشکل می‌شوند. برای مثال همان‌طور که اشاره کردیم، نصب بدافزار در بسیاری از پردازش‌ها و عملکرد‌های گوشی تأثیر می‌گذارد و در نتیجه در هنگ کردن هم بی‌تأثیر نیست. در نتیجه در اولین اقدام باید تمامی برنامه‌های مطمئن خود را به‌روزرسانی کنید و سپس بدافزار‌ها را حذف کنید.

همچنین ممکن است یکی یا حتی چندتا از برنامه‌های نصبی دارای عملکرد و گرافیک بسیار بالایی باشند و این مسئله با سی‌پی‌یو و ساختار گوشی شما سازگاری نداشته باشد. پس اگر برای مثال گوشی شیائومی شما تنها در اجرای برنامه خاصی هنگ می‌کند، ممکن است ایراد از خود برنامه باشد. در غیر این صورت به تعمیر گوشی شیائومی و بررسی کلی توسط متخصصین نیاز خواهید داشت.

تبلیغات ازاردهنده

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های شیائومی نسبت به امکاناتی که در اختیار کاربران می‌گذارند و البته در مقایسه با تولیدات سایر برند‌ها و از جمله گوشی سامسونگ، دارای قیمت مناسب‌تری است. به همین دلیل است که با استفاده از گوشی‌های شیائومی با تبلیغات آزاردهنده متعددی مواجه می‌شوید. در واقع این برند مقدار زیادی از سود خود را از طریق تبلیغات به دست می‌آورد. با این حال خوشبختانه امکان حذف تبلیغات گوشی شیائومی وجود دارد و هر کاربری می‌تواند به‌آسانی از پخش تبلیغات آن جلوگیری کند. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فایل منیجر یا مدیریت فایل شیائومی را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • وارد قسمت About یا درباره شوید.
  • گزینه Recommendations را خاموش کنید.

البته این کار تنها تبلیغات فایل منیجر را حذف می‌کند و برای حذف هر یک از تبلیغات برنامه‌هایی مثل موزیک و تم‌ها، باید درست مانند مورد مذکور از طریق تنظیمات خود برنامه اقدام کنید.

خالی شدن باتری گوشی

خالی شدن باتری گوشی شیائومی از دیگر مشکلات مهم این گوشی به شمار می‌رود. این مشکل یکی از موارد دردسرساز به حساب می‌آید که تعدادی از کاربران را شاکی کرده است. در خیلی از مواقع ممکن است کاربر نیاز فوری به گوشی خود داشته باشد و با خالی شدن ناگهانی باتری مواجه شود.

در بعضی موارد گوشی شیائومی تا یک میزان مشخصی از شارژ را نگه می‌دارد و برای مثال تا ۴۰ درصد می‌رسد، سپس به طور ناگهانی باتری خالی شده و خاموش می‌شود. در موارد دیگر ممکن است در هر زمان و هر لحظه باتری گوشی خالی شود.

این مشکل می‌تواند به دلیل فعالیت پس زمینه یکی از برنامه‌ها یا مصرف زیاد باتری توسط آن باشد. برای اینکه ببینید کدام برنامه‌ها باتری گوشی را خالی می‌کنند، به تنظیمات بروید و سپس بخش باتری را باز کنید. در آن‌جا میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن را بررسی کرده و اگر مشکل را پیدا نکردید، باید تعمیر گوشی شیائومی را به متخصصین بسپارید.

آپدیت سخت

نحوه آپدیت یا به‌روزرسانی یکی از مهمترین مشکلات گوشی‌های شیائومی است. این گوشی‌ها علاوه‌بر اینکه در مقایسه با سامسونگ آپدیت کوتاه مدت و کمی دریافت می‌کنند، آپدیت کردن آن‌ها هم به‌سختی انجام می‌شود. در حال حاضر راحت‌ترین روش آپدیت کردن از طریق قسمت تنظیمات و سپس رفتن به قسمت About یا درباره گوشی است. اگر آپدیت جدید وجود داشته باشد، در این قسمت می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید. البته پیش از آپدیت از داشتن شارژ کافی مطمئن شوید تا در فرآیند نصب گوشی خاموش نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین