کد خبر: ۸۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۶

تکلیف بومی گزینی کنکور 88 تا 15 اردیبهشت ماه مشخص می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نظر نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بومی گزینی قبل از سه‌شنبه هفته آینده اعلام می‌شود تا بر اساس آن در کنکور 88 پذیرشها صورت گیرد.
 
نحوه بومی گزینی در کنکور سراسری که سال گذشته اعتراضاتی را نیز به همراه داشت توسط وزارت علوم در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته و به صورت طرحی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در اواخر هفته گذشته با بیان اینکه امسال انتظار تغییراتی در بومی گزینی داوطلبان کنکور سراسری 88 داریم گفت: «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرحی را در این خصوص به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده که به صورت دو فوریتی بررسی می‌شود».

عبدالرسول پورعباس افزود: «بر روی این طرح کار کارشناسی در سازمان سنجش و وزارت علوم انجام و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده که در حال حاضر طرح در دستور کار دو فوریتی شورا است».

وی اضافه کرد: «کمیته‌ای متشکل از چند نفر از اعضای شورا بر روی طرح کار کارشناسی می‌کنند و پیشنهاد ما را تعدیل و آن را به صحن شورای ارائه می‌کنند».

رئیس سازمان سنجش درباره جزئیات طرح بومی گزینی در جمع خبرنگاران گفت: ‌«پیشنهاد ما در بحث بومی گزینی این است که در 12 رشته بومی گزینی به روش ویژه‌ای انجام شود که در صورت اجرای آن در این رشته‌ها درصد پذیرش به صورت آزاد بیشتر خواهد بود».

وی با تأکید بر اینکه بومی گزینی به هیچ عنوان در این رشته‌ها حذف نمی‌شود و تنها تغییر می‌کند، گفت: «این طرح باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد کار کارشناسی بیشتری قرار گیرد. احتمال می‌رود این طرح در جلسه بعدی شورا مطرح شود».

پورعباس گفت: «اگر نتایج این طرح تا پایان اردیبهشت ماه به سازمان سنجش ابلاغ شود، می‌توان کار را شروع کرد».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این زمینه شنبه شب به خبرنگاران گفت: «تکلیف بومی گزینی در کنکور قبل از سه‌شنبه هفته آینده روشن می‌شود».

زاهدی ابراز امیدواری کرده است، نظر نهایی شورای عالی درباره بومی گزینی قبل از سه‌شنبه هفته آینده اعلام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین