کد خبر: ۸۸۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

درخواست پرسپولیس از فدراسیون فوتبال قانونی است

باشگاه پرسپولیس درخواست کرده صحبت‌های داور دربی و داوران VAR منتشر شود.
درخواست پرسپولیس از فدراسیون فوتبال قانونی است
آفتاب‌‌نیوز :

چند روزی است از دربی بزرگ پایتخت گذشته، ولی هنوز حواشی و جنجال‌های این بازی ادامه دارد. دربی که با حضور VAR برگزار شد، چند صحنه مشکوک داشت. استقلالی‌ها با پنالتی بحث برانگیز یامگا به بازی برگشتند و موفق شدند از شکست فرار کنند. پنالای که حواشی زیادی را به وجود آورد و پرسپولیسی‌ها معتقد بودند این پنالتی به اشتباه از سوی داور اعلام شده است. پنالتی که ابتدا از سوی موعود بنیادی فر اعلام نشد، ولی بعد از دقایق طولانی با نظر داوران VAR اعلام گردید.

هرچند شایعاتی در خصوص اینکه اصلا داوران VAR در ایران نبودند، منتشر شد، ولی عکس‌هایی از حضور دو داور عراقی به بیرون درز پیدا کرد تا مشخص شود این دو داور در تهران بودند. با این حال بحث بر سر این است که داوران VAR آیا واقعا موافق اعلام پنالتی به سود استقلال بودند؟ در صحنه‌ای که حامدی فر با استوک پایش را روی ساق پای شهاب زاهدی گذاشت، داوران VAR کجا بودند و چرا به کمک بنیادی فر نیامدند. همه این‌ها باعث شد که باشگاه پرسپولیس از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران خواسته تا مکالمات داور مسابقه را با داوران VAR منتشر کنند. اتفاقی که بلافاصله واکنش خداداد افشاریان یکی از مردان جنجالی دربی اخیر، را در پی داشت و او اعلام کرد چنین چیزی امکان ندارد و اصلا مکالمه داوران ضبط نشده است.

اما قانون در خصوص درخواست باشگاه پرسپولیس چه می‌گوید. باشگاه پرسپولیس این حق را دارد که خواهان دریافت و انتشار مکالمه داوران VAR باشد و کار پرسپولیسی‌ها اصلا غیر قانونی نیست. با این حال به نظر می‌رسد اجازه انتشار فایل مکالمات باید از سوی فیفا صادر شود. در طول مدتی که VAR آمده چندین بار مکالمات داوران منتشر شده که آخرین آن با درخواست باشگاه لیورپول بوده است. گل لوئیس دیاس مقابل تاتنهام اسپرز به اشتباه مردود شد و هئیت داوران انگلیس این اتفاق را از سوی داوران VAR آن بازی اشتباه انسانی دانست و البته آن داوران هم محروم شدند و تا پایان فصل هم اجازه قضاوت در بازی‌های لیورپول را ندارند.

باشگاه لیورپول به شدت بعد از بازی با تاتنهام خواهان افشای مکالمات داور با اتاق VAR شد و در نهایت هم درخواست باشگاه لیورپول انجام شد. پس از اینکه لیورپول خواستار شفاف‌سازی در مورد دلیل این تصمیم شد، هیئت داوران فایل مکالمه داوران را در اختیار عموم قرار داد. این فیلم نشان می‌دهد که داوران VAR «دارن انگلند» و دستیارش «دن کوک» خطوطی را ترسیم کردند که نشان می‌دهد دیاس در آفساید نیست.

سپس داوران ویدئویی گفتند که بررسی کامل شده است و سایمون هوپر داور داخل زمین شنید که می‌گوید: «آفرین بچه‌ها کارتان خوب بود.»، اما پس از آن که اپراتور پخش مجدد در مورد این تصمیم سوال کرد، مسئولان متوجه شدند که بازی بدون تصمیم صحیح در زمین از سر گرفته شده است. پس از اینکه اپراتور پخش مجدد دوباره در مورد نتیجه تصمیم سوال کرد، تیم VAR متوجه شد که تماس نادرست برقرار شده است.

کوک، کمک داور ویدیویی، این موضوع را با گفتن: «این اشتباه است» تأیید می‌کند. انگلند پس از پی بردن به اشتباه می‌گوید: «اوه لعنتی». اپراتور پخش مجدد می‌خواهد که بازی متوقف شود، اما از آنجایی که بازی از سر گرفته شده بود راهی برای عقب‌نشینی وجود نداشت. انگلند گفت: من نمی‌توانم کاری انجام بدهم.

به این ترتیب درخواست باشگاه پرسپولیس کاملا قانونی است و هیچ تضادی با قوانین ندارد. با این حال بعید است که کمیته داوران و فدراسیون فوتبال اجازه انتشار مکالمه‌ای را بدهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین