کد خبر: ۸۸۱۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

از رده خارج شدن ۲۴۰ میلیون کامپیوتر با پایان پشتیبانی رایگان از ویندوز ۱۰

شرکت تحلیلی کانالیس (Canalys) در گزارش جدیدی تخمین می‌زند که پس از اکتبر سال ۲۰۲۵ و زمانی که مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی رایگان از ویندوز ۱۰ را به پایان برساند، ۲۴۰ میلیون رایانه شخصی ممکن است برای همیشه از رده خارج شوند.
از رده خارج شدن ۲۴۰ میلیون کامپیوتر با پایان پشتیبانی رایگان از ویندوز ۱۰
آفتاب‌‌نیوز :

مایکروسافت تا اکتبر سال ۲۰۲۸ به پشتیبانی پولی از ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داد، اما احتمالاً ارتقا به ویندوز ۱۱ گزینه بسیار ارزان‌تری خواهد بود.

مایکروسافت هنگام انتشار ویندوز ۱۱ اعلام کرد که رایانه‌ها برای اجرای این سیستم عامل باید TPM ۲.۰ از برای امنیت بیشتر پشتیبانی کنند، اما بسیاری از رایانه‌های مربوط به دوران قبل از ویندوز ۱۱ از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توان سیستم عامل آن‌ها را ارتقاء داد. با اشاره به همین موضوع، Canalys تخمین زده که ۲۴۰ میلیون رایانه شخصی از کار خواهند افتاد که این امر به‌طور بالقوه باعث افزایش ضایعات الکتریکی نیز می‌شود.

رویترز به نقل از کانالیس در گزارش خود می‌گوید که ضایعات الکترونیکی این رایانه‌ها می‌تواند حدود ۴۸۰ میلیون کیلوگرم وزن داشته باشد که معادل ۳۲۰ هزار خودرو است.

البته پس از پایان پشتیبانی رایگان ویندوز ۱۰ نیز بسیاری از این رایانه‌های شخصی همچنان می‌توانند سال‌ها به کار خود ادامه دهند، اما Canalys هشدار می‌دهد که میزان تقاضا برای دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کنند، می‌تواند کم باشد.

به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ با پرداخت هزینه!
در همین حال، مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد تا اکتبر سال ۲۰۲۸ به ارائه به‌روزرسانی امنیتی ویندوز ۱۰ ادامه دهد، اما پس از پایان پشتیبانی رایگان، این امر با هزینه سالانه انجام خواهد شد. هرچند هنوز مشخص نشده که این هزینه چقدر خواهد بود، اما کانالیس اشاره کرده که احتمالاً ارتقا به رایانه‌های شخصی جدیدتر مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

در چند وقت گذشته گزارش‌های زیادی درباره نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت یا ویندوز ۱۲ منتشر شده است. ماه گذشته گفته شد که مایکروسافت احتمالاً ویندوز ۱۲ را در خردادماه ۱۴۰۳ منتشر می‌کند و در گزارش دیگری به توسعه نسخه هوش مصنوعی ویندوز برای عرضه در سال ۲۰۲۴ اشاره شده بود.

از رده خارج شدن ۲۴۰ میلیون کامپیوتر با پایان پشتیبانی رایگان از ویندوز ۱۰

منبع: دیجیاتو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین