کد خبر: ۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۶
مطالعات زیادی در اقتصاد انجام داده‌ام

محسن رضایی: کشاورزی ایران منفجر شده است

سهام عدالت را به مسیر واقعی خود باز می‌گردانم/ فقر و بیکاری رقیب من است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی در نخستین روز از سفر خود به خوزستان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: «اهواز و خوزستان قلب دفاع مقدس است و خوشحالم که نخستین سفر استانی‌ام را از خوزستان آغاز می‌کنم. اگر تهران پایتخت سیاسی کشور است، اهواز و خوزستان پایتخت ایثار و فداکاری ایران است». 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این سخنرانی که با عنوان "اصلاح الگوی مصرف" پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در محل سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد، اظهار داشت: «من آرزو داشتم در صورت ورود بنده به صحنه انتخابات کار را از این پایتخت ایثار و مقاومت (خوزستان) آغاز کنم».

رضایی تاکید کرد: «خوشحالم که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مظلوم سخنرانی می‌کنم. نه به آن معنا که نسبت به این دانشگاه انتقاد ندارم، بلکه نقد من به آن است که جوانان تحصیل کرده دانشگاه آزاد را به دید دیگری می‌نگرند».

وی تصریح کرد: «جوانان ایران در سه دهه اخیر باشکوه‌ترین صحنه‌های انقلاب را رقم زدند که نخستین صحنه، انقلاب اسلامی ایران بود. در آن زمان امام فراتر از احزاب، بر قلب جوانان تکیه کرده بود و جوانان را به صحنه آورد و رژیم استبدادی شاه را متلاشی کرد».

رضایی خاطرنشان‌کرد: «دفاع مقدس حادثه دوم در این زمینه بود. در دوران جنگ تحمیلی در ابتدا دشمن پنج استان ایران را مورد هجوم قرار داد و نهادهای دولتی و سازمان‌های اداری و نظامی ایران به مشکلات جدی برخوردند. در آن زمان امام خمینی (ره) به جوانان برومند فرصت داد تا اوضاع جنگ را عوض کنند».

وی عنوان کرد: «این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتاد که این جوانان توپ، تانک و لشکری نداشتند. فرماندهان جنگ از میان همان جوانان انتخاب شدند. شهید باکری‌ها و بروجردی‌ها، از نمونه‌های آن فرماندهان بودند. در آن زمان به جوانان اعتماد شد و به آنها اجازه اشتباه داده شد که در این میان جوانان و فرماندهان بزرگ جنگ بیرون آمدند».

رضایی خاطر نشان‌کرد: «چرا امروز باید در کشور مشکلات فرهنگی داشته باشیم که عده‌ای مجبور شوند گشت ارشاد راه بیاندازند و برخی در جهت برداشت این گشت‌ها تلاش کنند».

وی با بیان اینکه جوانان ما قبل از هر چیز انسان‌هایی فرهنگی و شایسته هستند و برای ارضای روح آنها باید برنامه‌ای جامع وجود داشته باشد، تصریح کرد: «تلاش می‌کنم، وزارت امور اجتماعی را ایجاد کنم که مسائل فرهنگی مربوط به جوانان و خانواده‌ها را پی‌گیری کند و نشاط و آرامش مادی، معنوی، اسلامی و ایرانی را به جوانان بازگرداند».

رضایی بیان ‌کرد: «من از این که از جوانان استفاده مطلوب نمی‌شود احساس خطر می‌کنم. تا کی می‌خواهیم قدرت را در دست نسل اولی‌های انقلاب محبوس کنیم و به جوانان فرصت فعالیت ندهیم. اگر احساس خطر نمی‌کردم فرصت را به دیگران می‌دادم و وارد صحنه نمی‌شدم. احساس خطر ما از آینده است و نباید به سمت پرتگاه گام برداریم. باید راه آینده را برای جوانان بازکرد».

وی تصریح‌کرد: «امروز من در میان شما (جوانان) صدها مهدی باکری می‌بینم؛ دولت باید عرصه را برای جوانان باز کند و به آنها مسوولیت اجرایی واگذار کند».

رضایی با بیان این که توانایی جوانان کشور را در سه زمینه توانایی‌های ذهنی و علمی، فنی و مهارتی و مدیریتی می‌بینم، گفت: «در بخش توانایی ذهنی و علمی تاکنون به اندازه کافی در کشور کار شده و از این توانایی استفاده شده است. وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار در کشور نشان‌دهنده این موضوع است؛ البته همچنان باید به فعالیت‌های فشرده‌تر این بخش ادامه داد».

وی با اشاره به توانایی‌های فنی و مهارتی جوانان کشور گفت: «تاکنون زمینه برای فعالیت در توانایی‌های فنی و مهارتی جوانان کمتر فراهم شده و هم اینک جای کار بسیاری وجود دارد. اما در بخش توانایی‌های مدیریتی جوانان در کشور کمترین کارها در کشور انجام شده است. اگر در پرورش مدیران جوانان کارهای بسیاری کرده بودیم، امروز در صحنه انتخابات ریاست جمهوری باید حضور کاندیداهایی را از نسل جوانان شاهد باشیم. اما این مدیران کجا هستند»؟

وی عنوان‌کرد: «به نظر من باید زمینه‌ای ایجاد شود که دانشجویان در یک سال آخر تحصیل، وارد دوره مهارت شوند. در این صورت بلافاصله پس از این که جوانان از دانشگاه فارغ التحصیل شدند وارد بازار کار می‌شود».

رضایی افزود: «در دوران خدمت سربازی نیز باید همین کار را ادامه داد و خدمت را به یک کار برای جوانان تبدیل‌کرد. البته باید راهکاری اندیشید که نیروهای مسلح نیز تضعیف نشوند. باید توجه داشت که این بحث بسیار مفصل است و در نطق‌های تلویزیونی در مورد آن بیشتر صحبت خواهم کرد».

وی خاطر نشان کرد: «اعتقاد دارم کشور ما می‌تواند در مدت سند چشم‌انداز گام‌های بلندی را بردارد. چهار سال از مدت 20 ساله اجرای سند چشم انداز می‌گذرد و من می‌گویم ایران می‌تواند در این مدت به بام علمی منطقه تبدیل شود».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ادامه داد: «باید برپایی مناظره‌هایی میان کاندیداهای انتخاباتی در صداوسیما جدی گرفته شود. در این صورت بسیاری از مسایل برای مردم شفاف می‌شود و مردم راحت‌تر می‌تواند تصمیم بگیرند».

محسن رضایی در پاسخ به این سوال که " آیا رای ما در انتخابات اثرگذار است؟" اظهار داشت: «من فکر می‌کنم یکی از دلایل حضور بنده در صحنه انتخابات برهم زدن صف بندی‌های شکل‌گرفته دو جناح و این که حرکت در مسیر دیکته شده پیش نرود، است.»

وی با اشاره به برنامه‌های آینده خود یادآور شد: «نخستین برنامه من تغییر مدیریت در کشور و ایجاد دولت ائتلافی از همه اقوام، کارآمدها، متخصصین و اقشار است. کابینه بنده ائتلافی است و تلاش می‌کنم کارآمدترین افراد کشور را انتخاب کرده و وارد دولت کنم. البته باید توجه داشت به دو گروه جوانان و بانوان در کشور کمترین عرصه برای ورود به فعالیت‌ها داده شده است. اقتصاد برای من بسیار مهم است و مطالعات زیادی در این خصوص انجام داده‌ام. تامین معاش و ایجاد اشتغال با درآمدهای کافی برای جوانان از رئوس برنامه‌های اقتصادی بنده است».

رضایی با بیان این که تا پایان انتخابات در صحنه باقی خواهم ماند، گفت: «در این دوره به هر میزان که مردم به بنده رای دهند، تا آخرین روز انتخابات در صحنه باقی خواهم ماند و با هم‌ پای صندوق‌های رای می‌رویم».

وی با اشاره به لزوم آغاز اصلاح الگوی مصرف از سوی دولت، ابراز عقیده کرد: «هم اینک بیشترین اسراف‌ها در دولت صورت می‌گیرد. این را می‌توان در آن‌چه آن را موضوع پرتقال‌های اسرائیلی و موزها از جاهای دیگر و کارهایی که کشاورزی ایران را منفجر کرده خواند، دید».

رضایی ادامه داد: «نظر مسوولان، آغاز اصلاح الگوی مصرف از دولت بوده بنابراین باید کار را از خود آغاز کنیم. با این میزان کار فرهنگی که در مورد الگوی مناسب مصرف در کشور انجام شد، حدود چهار درصد کاهش را در مصرف سوخت شاهد بودیم. باید با سودهایی که از کاهش مصرف به دست می‌آید، برای جوانان فرصت شغلی ایجاد کرد».

رضایی یادآور شد: «من هیچ کدام از کاندیداهای انتخابات را رقیب خود نمی‌دانم. فقر و بیکاری رقیب و دشمن من است. هیچ کینه‌ای با هیچ یک از دولت‌مردان این کشور نداشتم. من کارآمدی را مورد توجه دارم و بر اساس روابط، پست‌ها را توزیع نخواهم کرد».

وی با بیان این عقیده که اولین جایی که پول نفت حیف و میل می‌شود در دستگاه‌های دولتی است، گفت: «بخشی از پول نفت به دلیل ناکارآمدی نظام اداری کشور به هدر می‌رود. باید با صرفه جویی این پول‌ها را برای تولید و اشتغال‌زایی مصرف کرد. در صورت برگزیده شدن از سوی مردم، صندوق توسعه ملی را به منظور سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، به وجود می‌آورم».

رضایی خاطر نشان‌کرد: «از ابتدای انقلاب تاکنون برگزاری سفرهای استانی شیوه‌ای پسندیده بوده است. اما این گونه سفرها نباید به وسیله‌ای برای پرکردن نواقص و ضعف مدیریت تبدیل شود».

وی با اشاره به این که فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کشور را به جوانان کارشناس کمتر از30 سال‌ می‌سپارم، تصریح کرد: «مسوولیت بخشی از این سمت‌ها براساس توانایی و شایستگی به بانوان واگذار خواهد شد. با این بسترسازی‌ها ظرف یک سال چندین استاندار را از میان این مدیران جوان انتخاب و نخستین گروه نسل سومی‌ها را وارد بدنه دولت می‌کنم».

رضایی با بیان این که بحث اقوام مسئله جدی برای ما است، گفت: «همزمان با عدالت سیاسی باید عدالت قومی را نیز مورد توجه ویژه قرار داد. پست‌های سیاسی باید از پست‌های تخصصی جدا شود و تمام اقوام را به صورت برابر در اداره کشور سهیم کرد».

وی یادآور شد: «همه دولت‌هایی که تاکنون آمده و رفته‌اند‌ بیشترین رای‌ها را از مردم خوزستان کسب کرده ‌بودند؛ اما کمترین کارها را برای این استان انجام دادند».

رضایی درباره دلیل توسعه نیافتگی و جذب نشدن اعتبارات و امکانات به خوزستان گفت: «مثل این است که یک مدیر در کشور باشد و بودجه اختیارات و مسوولیت‌های قانونی بر عهده او باشد، اما نتواند به درستی مدیریت کند. حتی اگر این فرد را بردارند و شخص دیگری را به جای او به مسوولیت بگمارند به دلیل گرایش‌ها و یا اطلاعات کانالیزه شده‌ای که به دست آنها می‌رسد، امکانات یا منابع را در جاها و بخش‌های خاصی توزیع می‌کنند».

وی ابراز عقیده کرد: «با وجود ابلاغ سیاست‌ها، متاسفانه در برخی موارد به آن سیاست‌ها عمل نمی‌شود. اگر مسوولیت به من واگذار شود، ثابت خواهم کرد که چگونه می‌شود این غم و غبار را از چهره خوزستان برداشت و خوزستان را به یکی از استان‌های پرنشاط ایران تبدیل‌کرد».

رضایی خاطرنشان‌کرد: «مواد مخدر امروز بیش از سه میلیون نفر از اعضای جامعه ما را درگیر خود کرده‌ است. اگر هر یک از این افراد با سه یا چهار نفر دیگر مرتبط باشد، حداقل 15 میلیون نفر در ایران از مسئله مواد مخدر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در رنج هستند».

وی با بیان این که با یک نظارت و اقدام دقیق می‌توان ریشه‌های مواد مخدر را خشکاند، اضافه کرد: «تمام این مواد مخدر از دو یا سه نقطه مشخص در بیرون مرزهای ایران که کمتر از 200 کیلومتر با مرزهای ما فاصله دارد به کشور وارد می‌شود و بخشی از آن نیز از ایران خارج می‌شود و به کشورهای دیگر می‌رود».

رضایی خاطرنشان‌کرد: «سوال بنده از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این است که آیا اهمیت مواد مخدر از تروریسم کمتر است؟ به بیان آنها این گونه نیست! بنده به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنم که می‌توان به صورت مشترک و از موضع قدرت با اقدامی جمعی و به دور از تک‌روی و ماجراجویی، این چند کارخانه‌ای که در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد را منهدم کرد».

وی در مورد آزادی بیان و چگونگی برخورد با رسانه‌های کشور با بیان این که حتی در دولت قبلی که توسعه سیاسی را در کشور جدی گرفته بود، سایت‌ بازتاب را برای مدتی بستند. تحت عنوان این ‌که چرا در مسئله هسته‌ای از دولت پیشین انتقاد کرده‌اید، ابراز داشت که اوج این مسائل و بسته‌شدن این سایت در زمان دولت کنونی بوده است. البته تنها دوستان ما آنجا کار می‌کردند و بنده مدیر مسوول این سایت نبودم. دیگر رسانه‌ها نیز که با ما ارتباطی داشتند مورد بد اخلاقی قرار گرفتند.

رضایی تصریح کرد: «با توجه به این مسایل باید دانست که بنده ثابت کردم که طرفدار رسانه‌های آزاد هستم و مطبوعات را پذیرفته‌ام. البته مطبوعات و رسانه‌های ما نیز باید از نظر کیفی‌ و محتوا بهبود یابند. ما تاکنون شاهد انتشار روزنامه‌ای با بیش از یک میلیون نسخه تیراژ در کشور نبوده‌ایم. باید کمک کرد تا برای حفظ آبروی جمهوری اسلامی، رسانه‌ای با تیراژ میلیونی در سطح بین‌الملل ایجاد کرد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سهام عدالت نیز گفت: «سهام عدالت پیش از این‌که برای مردم درآمد‌زایی به همراه داشته باشد، انتظار ویژه‌ای را میان مردم ایجاد کرد. بنده سهام عدالت را به مسیر واقعی خود باز می‌گردانم و سعی می‌کنم آن را به یک درآمد واقعی برای مردم تبدیل کنم».

وی درباره موضوع رابطه ایران و آمریکا تصریح کرد: «بحث قطع رابطه ایران و آمریکا از طرف آمریکا صورت گرفت؛ اما امروز آنها نیازمند ما هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا از موضع عزت از نیاز‌های آنها به نفع کشورمان استفاده کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
آقاي محسن رضايي موقع راي دادن آنقدر مردم پورشور ميان كه نياز به پورشور كردن شما نيست راستي مردم را دعوت به كاري كردن آن هم به هر وسيله وترفندي نوعي استبداد تفكري مي باشد وبلعكس........رشد جامعه بايد به سمتي رود كه كسي نياز آن نداشته باشد تامن نوعي به فردي بگويم بايد راي بدهيم تا آن شود واين نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
سلام بر سردار محسن رضائی
جناب آقای محسن رضائی یه چیزی در مورد پدر خود بگوییم که در مورد شما هم عینیت میابد و آن این است پدر من هم پاسدار است و کم و بیش هم در سپاه دارای مسولیت بود پدرم می گویید من به هرکسی که خوبی میکنم بد میشوم ودر مورد شما هم هم اینطور است خیلی از مردم چون که شما نظامی بودید دید خوبی نسبت به شما و افکار شماندارند و به برنامه های شما با تردید نگاه میکنند. حرف برای گفتن زیاد است. به امید پیروزی شما در انتخابات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
آقاي رضايي!
به اسم شهيد باكري اشاره كرديد. خوب ايشان در صحبتهايشان گفته بودند كه بعد از جنگ ما (رزمنده ها) به سه دسته تقسيم مي شويم: گروهي از غصه ميميرند، گروهي پشيمان مي شوند، و گروهي هم به دنبال دنيا مي دوند تا عقب افتادگي خود را جبران نمايند. شما جزء كدام گروه هستيد؟ دغ كه نكرديد؟ از جنگ هم كه پشيمان نيستيد؟ خدا نكند كه شما جزوء گروه سوم باشيد! راستي اينقدر از شهدا و جنگ براي جلب آرائ مردم سوء استفاده نكنيد. مردم شعور دارند. شما در انتخابات به اين نتيجه مي رسيد! البته اگر در صورت راي ندادن مردم به شما آنها را بي شعور نناميد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین