کد خبر: ۸۸۲۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

نقل‌وانتقالات جنجالی پرسپولیس در زمستان ۱۴۰۲

پرسپولیس زمستان پرماجرایی را در پیش دارد و احتمالا نقل‌وانتقالات مهمی را در این تیم شاهد خواهیم بود.
نقل‌وانتقالات جنجالی پرسپولیس در زمستان ۱۴۰۲
آفتاب‌‌نیوز :

چیزی تا پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده و به زودی شاهد آغاز تعطیلات زمستانی و البته فعالیت تیم‌ها در پنجره نقل‌وانتقالاتی خواهیم بود. یکی دو بازی پیش رو می‌تواند به طور قطع لیست ورودی و خروجی تیم‌های حاضر در لیگ بیست‌وسوم را مشخص کند. نتایج سینوسی پرسپولیس و انتقاداتی که به عملکرد تیم یحیی گل‌محمدی وارد شده آن‌ها را مصمم کرده تا تغییراتی در لیست نفرات خود ایجاد کنند. در این گزارش به احتمالات نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان تهرانی در پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش رو خواهیم پرداخت.

چالشی به نام خدمت سربازی و درگیر بودن سه بازیکن

یکی از مهم‌ترین ابهامات پیش روی پرسپولیس، داستان خدمت سربازی ۲ بازیکنش است. میلاد سرلک و محمد عمری، نام‌هایی هستند که ممکن است به زودی مشمول شوند و به خدمت سربازی بروند. این یعنی آن‌ها باید تیم کنونی خود را ترک کرده و به عضویت تیمی نظامی دربیایند. هنوز درباره محمد عمری نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد و مشکل اصلی پیرامون میلاد سرلک است. هافبک باتجربه پرسپولیس اگر جایی در لیست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا نداشته باشد، اسفندماه می‌بایست راهی خدمت سربازی شود. به همین خاطر تکلیف او طی روز‌های آتی و بعد از اعلام لیست از سوی امیر قلعه‌نوعی مشخص خواهد شد. عدم حضور میلاد در قطر باعث می‌شود تا به فکر جدایی و پیوستن به تیمی مثل ملوان باشد. اما اگر او بتواند بازهم مجوز خود را با دعوت به تیم ملی تمدید کند، باید منتظر جدایی سینا اسدبیگی باشیم. بازیکنی که در این فصل بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته و تنها در صورتی که سرلک جدا شود، همراه سرخ‌پوشان باقی می‌ماند.

داستان شگفت‌انگیز مدافعان

سه مدافع پرسپولیس احتمال دارد در نقل‌وانتقالات زمستانی این تیم را ترک کنند. محمدحسین کنعانی‌زادگان، جدی‌ترین گزینه مورد نظر است. بازیکن ملی‌پوش تیم یحیی که در بازی برابر شمس آذر نیز جایی در لیست نداشت، احتمالا برای یک مرتبه دیگر قرار است پیراهن سرخ‌رنگ تیم پایتخت‌نشین را از تن دربیاورد. حواشی زیاد این بازیکن باعث شده تا کشمکش‌هایی بین او و دیگر نفرات و همچنین رسانه‌ها به وجود بیاید. شنیده می‌شود محمدحسین پیشنهاداتی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس و همچنین ایرانی دارد و حتی ممکن است با بازیکنی از یک تیم دیگر معاوضه شود. به جز او باید از فرشاد فرجی و وحدت هنانوف هم یاد کنیم. فرجی در ۲ هفته اخیر به ترکیب اصلی آمده و در دیدار مقابل شمس آذر عملکرد بدی نداشت. او در این فصل خیلی کم به میدان رفته و احتمال جدایی‌اش وجود داشت، اما شاید حضور در ترکیب اصلی و کمبود مدافعان در دسترس، شرایط را تغییر دهد. اوضاع بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس هم همانند اول فصل است. بازیکنی چندپسته‎‌ای که گزینه اول کادرفنی در هیچ یک از پست‌ها نیست و صرفا به یک مهره آلترناتیو برای دقایق پایانی تبدیل شده است. هنانوف مدت کوتاهی در این فصل به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و باید دید سرخ‌پوشان می‌توانند او را همچنان در تیم خود نگه دارند یا سرانجام به پیشنهادات واصله، پاسخ مثبت خواهند داد.

باهویی ماندنی شد؟

نمایش قابل قبول در ۲ هفته اخیر باعث شده تا نگاه‌ها به مهاجم سوئدی پرسپولیس تغییر کند. نبیل باهویی به شدت زیر فشار بود و انتظارات با خروجی او همخوانی نداشت. خود یحیی هم اشاره کرده بود که باهویی باید خودش را نشان دهد. او در دیدار با استقلال خوزستان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و گلزنی کرد و در ادامه برابر شمس آذر نیز موفق به گرفتن پنالتی منجر به گل پیروزی شد. حالا با این اوصاف به نظر می‌رسد نبیل توانسته رضایت نسبی کادرفنی را به دست بیاورد و کمبود مهاجمان در دسترس هم او را حداقل تا پایان فصل در جمع پرسپولیسی‌ها نگه می‌دارد، مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ بدهد.

نیازمندی‌های پرسپولیس چیست؟

مصدومیت شدید مرتضی پورعلی‌گنجی، نمایش پرانتقاد فاز تدافعی و وضعیت نامشخص چند مدافع باعث شده تا اولویت اصلی پرسپولیس در پنجره زمستانی، جذب مدافع میانی باشد؛ البته نه فقط مدافع میانی. عملکرد ضعیف علی نعمتی در این هفته‌ها موج شدیدی از انتقادات را از سوی کارشناسان و هواداران پرسپولیس علیه این بازیکن به وجود آورده است. علی‌رغم چند دقیقه امیدوارکننده برابر الدحیل و شمس آذر، یحیی فعلا به محمدمهدی احمدی روی خوش نشان نداده و این باور را به وجود آورده که به این بازیکن جوان اعتقاد ندارد. در این شرایط جذب یک مدافع چپ می‌تواند در برنامه‌های کادرفنی پرسپولیس باشد.

هدف بعدی خرید یک مهاجم است. شهاب زاهدی و نبیل باهویی، ۲ گزینه روی میز گل‌محمدی در این پست به حساب می‌آیند. زاهدی نتوانسته نمایش باثباتی داشته باشد و شاید در قامت تک‌مهاجم گزینه ایده‌آلی نباشد. باهویی نیز هنوز با اوج آمادگی فاصله زیادی دارد. حضور یک مهاجم دیگر شاید بتواند اوضاع را به مراتب بهتر از قبل کند. پرسپولیس در مقایسه با رقبای اصلی‌اش در نوک خط حمله محدودیت‌های بیش‌تری دارد. حال اگر محمد عمری هم مشمول شود، به لیست مذکور جذب یک وینگر را هم باید اضافه کرد.

در پایان باید از حضور یک دروازه‌بان ذخیره نیز یاد کنیم. پرسپولیس در ابتدای فصل نیز به دنبال جذب یک دروازه‌بان جوان بود، اما در رقابت با استقلال در مسیر خرید محمدرضا خالدآبادی ناکام ماند. حال باید به انتظار نشست و دید در پایان چه تغییراتی در پرسپولیس ایجاد خواهد شد. ماجرا‌های نقل‌وانتقالاتی، خصوصا در فوتبال ایران بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و هر لحظه امکان دارد تمام معادلات به هم بریزد و اتفاقات جدیدی رخ بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین