کد خبر: ۸۸۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

۱۹ تن شمش طلا وارد ایران شد

طبق اعلام گمرک ایران بیش از ۱۹ تن شمش طلا در ۹ ماهه ۱۴۰۲ وارد کشور شده است. مرور داده‌های واردات نشان می‌دهد، در آذر ماه ۱۴۰۲، فقط بیش از ۶ تن شمش طلا به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار وارد کشور شده است.
۱۹ تن شمش طلا وارد ایران شد
آفتاب‌‌نیوز :

آذر ماه سال گذشته بود که هیئت دولت در مورد تسهیل واردات شمش طلا تسهیلاتی را پیش بینی کرد. پس آن واردات شمش طلا به کشور آغاز شد. مسیری که منجر به رشد واردات در نیمه نخست سال جاری شد. روندی که کماکان ادامه دارد. 

به طوری که طبق اعلام گمرک ایران، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۱۹ تن و ۲۴۶ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار از طریق گمرکات کشور وارد شده است.

واردات شمش طلا با اختصاص ۲.۵۴ درصد از ارزش کل واردات کشور در ۹ ماهه سال جاری، رتبه چهارم اقلام عمده کالا‌های وارداتی کشور را به خود اختصاص داد.

در این مدت بیشترین میزان واردات شمش طلا از سه گمرک اتاق افتاده است. گمرک فرودگاه امام (ره) با ۶۷ درصد از وزن شمش طلا، گمرک باشماق با ۲۱.۱۵ درصد و گمرک تبریز با ۸.۷۵ درصد انجام گرفت. بعد از این گمرکات بیشترین میزان واردات شمش طلا به گمرک مشهد، گمرک فرودگاه اصفهان، گمرک فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان اختصاص داشت.

مرور داده‌های واردات نشان می‌دهد، در آذر ماه ۱۴۰۲، فقط بیش از ۶ تن شمش طلا به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین