کد خبر: ۸۸۲۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

هواشناسی یزد؛ سرما و باران در راه است

هواشناسی استان یزد برای روز‌های آتی استان، کاهش دما و احتمال بارش‌های خفیف را پیش‌بینی کرد.
هواشناسی یزد؛ سرما و باران در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

هرچند پایداری جو طی امروز و فردا با انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد شهری استان یزد تداوم خواهد داشت، ولی بنا بر پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ زبانه‌های پرفشار، وزش باد به نسبت شدید و از جمعه احتمال بارش خفیف و کاهش دما را در استان خواهیم داشت.

دمای هوای یزد که طی شبانه روز گذشته بین ۴ تا ۲۱ درجه سانمتیگراد در نوسان بوده است، بنا بر پیش‌بینی‌ها در روز‌های پیش رو کاهش محسوس خواهد داشت؛ این در حالیست که کمینه دمای ثبت شده استان طی این مدت ۷ درجه زیر صفر از ایستگاه سبزدشت و بیشینه آن ۲۴ درجه مربوط به ایستگاه بافق بوده است.

هواشناسی استان در همین راستا توصیه‌هایی نیز به کشاورزان داشته است؛ در هوای سرد شیوع بیماری‌های ویروسی بیشتر است لذا رعایت بهداشت و پاک سازی و ضدعفونی مرغداری‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

همچنین به شروع عملیات کوددهی به باغات بزرگ پسته با استفاده از کود‌های دامی کاملا پوسیده و کود‌های شیمیایی ماکرو و میکرو به صورت چالکود، جمع آوری انار‌های آلوده و خارج کردن از باغ و سوزاندن یا مدفون کردن آنها، رعایت بهداشت باغ‌ها و هرس خشکه بری شاخه‌های آلوده به آفات پوست خوار و چوبخوار و در صورت کاهش دما به زیر صفر جهت کاهش جمعیت آفات خاکزی یخ آب زمستانه، توصیه شده است.

همچنین اعلام شده است که این هفته آخرین مهلت کشت قراردادی گندم با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین