کد خبر: ۸۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۰

اعلام حمایت رسمی حزب کارگزاران سازندگی از مهندس موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال کاندیداتوری رسمی میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حزب کارگزاران سازندگی ایران با انتشار بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از میرحسین موسوی اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن بیانیه بدین شرح است:

به نام خدا
ملت شریف ایران؛

نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب علیرغم کارشکنی‌های داخلی و خارجی و با وجود تمامی مشکلات و نارسائی‌ها ی موجود در حوزه‌های مختلف توانست با بهره‌گیری از توانائیها و رشادت‌های ملت غیور و میهن دوست ایران و به برکت خون شهدا و یاری خداوند متعال از جاده‌های صعب العبور دهه اول انقلاب عبور کرده و در دولتهای سازندگی و اصلاحات در مسیر توسعه و پیشرفت روز افزون به شایستگی هر چه تمام تر حرکت کند.

اما متأسفانه در آستانه دهه چهارم انقلاب مجموعه شرایط کشور بر خلاف روال گذشته، نامناسب و ناکارآمد به نظر می‌رسد و لزوم توجه و تلاش در جهت حل معضلات کنونی جامعه که محصول عملکرد نادرست دولت نهم بوده ، به شدت احساس می‌شود.

در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، ضمن احترام و پاسداشت حضور همه فعالان سیاسی، چهره‌ها و شخصیتهای اصلاح‌طلب علی‌الخصوص جناب آقای مهدی کروبی که در جهت شور آفرینی و مشارکت حداکثری مردم و تبیین مبانی حرکت اصلاح طلبانه در صحنه رقابتها حاضر شده و نقش ایفا می‌کنند، حزب کارگزاران سازندگی ایران بر اساس مطالعه همه جانبه و بررسیهای سیاسی لازم و تاکید بر ضرورت تغییر و واقع نگری با هدف پیروزی در انتخابات، حمایت قاطع و همه جانبه خود را از شخصیت برجسته، چهره خدوم و مدیر توانای نظام جناب آقای مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر موفق دوران سخت دفاع مقدس اعلام داشته و در عین حال موارد ذیل را جهت ثبت در تاریخ و حافظه ملت ایران گوشزد می‌نماید:

1. توسعه پایدار و همه جانبه کشور عزیزمان ایران در چارچوب دهکده جهانی زمانی ممکن است که همه مردم با هر طرز تفکر، آئین و قومیتی تنها با در نظر گرفتن اصل حفاظت ازمنافع ملی و پیروی از ارزشهای اسلامی بدون تنگ نظری و با محوریت قرار دادن خیر عمومی جامعه و در راستای اجرای سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی به عنوان سند راهبردی توسعه کشور، کمر همت بسته و با ایستادگی در برابر مشکلات، آینده شکوفا و پر امیدی را برای خود و فرزندانشان رقم زنند.

2. آنچه مسلم است هیچ نظام سیاسی در جهان نمی‌تواند در طولانی مدت بدون برخورداری از مشروعیت اکثریت مردم به حیات خود ادامه دهد و همچنین بدون گسترش جامعه مدنی و تحقق و تعمیق مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود هیچ جامعه‌ای راه توسعه و پیشرفت را نخواهد پیمود.

بر مدیران و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی از هر گروه و جناحی واجب است تا با پیروی از فرموده رهبر فقید انقلاب امام خمینی (ره) که «جمهوری اسلامی ، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» نهال نوپای مردم سالاری دینی را با تأکید بیشتر بر عناصر دموکراتیک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آبیاری نموده و با پرهیز از مطرح کردن وعده‌ها و شعار‌های عوام فریبانه بویژه در آستانه انتخابات پیش رو، خدمتگذار صدیق ملت باشند.

3. رفتارها و گفتارهای عجیب و غیر کارشناسی دولت نهم درطول چهار سال گذشته و به طور مشخص در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد هزینه‌های سنگینی را بر کشور تحمیل کرده و روند توسعه و پیشرفت کشور را نه تنها متوقف نموده بلکه به عقب باز گردانده است.

در چنین شرایط بحرانی و حساسی مسؤولیت اجتماعی هر ایرانی این است که با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری که یکی از مهمترین بزنگاه‌های تاریخی هر ملتی برای تعیین سرنوشت خود است با تغییر وضع موجود ، ایران اسلامی را به جایگاه مطلوب و شایسته آن در همه زمینه‌ها رهنمون سازند. جایگاهی که آرزوی هر ایرانی وطن پرست و آزاده‌ای است.

4. جناب آقای میر حسین موسوی کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان و حزب کارگزاران سازندگی ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. نخست وزیر توانای دوران دفاع مقدس که در شرایط خطیر قرار داشتن کشور در محاصره اقتصادی نه تنها بدون طرح شعارهای فریبنده و تو خالی معیشت مردم را به گونه‌ای مطلوب تأمین کرد بلکه با برنامه ریزی و تخصیص دقیق منابع محدود اقتصادی کشور در آن سالها زمینه پیشرفت و تکمیل طرحهای زیر بنایی و صنایع مادر را نیز به خوبی فراهم آورد.

یار صدیق امام خمینی (ره) امروز نیز پس از بیست سال به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی با احساس مسئولیت اجتماعی و ملی این بار در قامت نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم به میدان آمده تا هم از ارزشهای انقلاب، امام و شهدایی دفاع کند که امروز دستاویز قدرت طلبی عده‌ای فرصت طلب کم‌شمار اما پر نفوذ و فریب‌کار قرار گرفته است و هم همچون همان سالهای سخت جنگ و تحریم‌، کشور را از بحران کنونی نا بخردی‌، شعارزدگی و عوام‌فریبی برهاند.

او آمده است تا افکار پیشرو خود در رابطه با دموکراسی، حقوق شهروندی، اقتصاد آزاد، سیاست خارجی مبتنی بر تنش زدایی و عقلانیت، اداره خردمندانه کشور بر اساس مدیریت صحیح وحفظ کرامت ایرانیان در داخل و خارج را با هدف ساختن ایرانی توسعه یافته و سر بلند در جهان در معرض انتخاب ملت شریف ایران بگذارد.

ما معتقدیم مهندس میر حسین موسوی با برخورداری از حمایت گسترده و میلیونی مردم می‌تواند با ویژگیهای فردی خود یعنی صداقت، پایمردی، تقوا ، اخلاق گرایی و بهره گیری از مدیریت توانمند و معتقد به نگاه کارشناسانه، ایران را از درافتادن در سراشیبی سقوط فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی حفظ کند.

همچنین بر اساس تجربه تاریخی یادآور می‌شویم که اگر اکثریت نیرومند و قاطعی از مردم در انتخابات شرکت نکنند، اقلیتی افراطی، تنگ‌نظر و بی‌تدبیر بر سرنوشت ایران حاکم می‌شوند و این به نفع جامعه نیست.
5. در پایان بر نقش خطیر مسؤولان برگزاری و نظارت بر انتخابات در حفظ و صیانت از آراء ملت تاکید کرده و ازتمامی رسانه‌های دولتی و به ویژه رسانه ملی می‌خواهیم تا به دور از تخریب و یا تبلیغ کاندیدایی خاص با مدنظر قراردادن منویات مقام معظم رهبری، تلاش خود را در جهت پرشور کردن هرچه بیشتر فضای انتخابات مصروف دارند.

حزب کارگزاران سازندگی ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین