کد خبر: ۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۷
مرور اخبار روزهای توقف فعالیت آفتاب(2)؛

هاشمی: عوامل مرموزی ایجاد شکاف میان مردم و نظام را هدف گرفته‌اند

7 تیر 1388
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: «بزرگ‌ترین دستاورد فاجعه هفتم تیر، آشکار شدن نقش توده‌های مردم در خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان در ایجاد شکاف میان شخصیت‌های موثر و تاثیرگذار انقلاب و مردم بود».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در جمع خانواده‌های شهدای هفتم تیر با بیان این مطلب در تشریح شرایط زمانی و مکانی وقوع فاجعه هفتم تیر سال 60 اظهار کرد: «ترکیب منافقین و التقاط چپ، لیبرال و جریان بنی‌صدر درصدد بودند که باحذف شخصیت‌های بسیج‌کننده مردم و موثر انقلاب، کشور و انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند که در اوایل با انجام ترورهای حساب شده، تا حدودی نیز موفق شدند ولی پس از ناکامی کامل این توطئه، انهدام جمعی دست‌اندرکاران نظام را با کمک عوامل نفوذی خود در فاجعه هفتم تیر در دستور کار قرار دادند».

وی با اشاره به ترور شخصیتی شهید دکتر بهشتی قبل از شهادت ایشان گفت: «متاسفانه حجم تخریب‌ها و اتهامات علیه ایشان به قدری زیاد و گسترده بود که پس از شهادت دکتر بهشتی، امام راحل ایشان را شهید مظلوم انقلاب نامیدند».

وی با توجه به تحولات اخیر پس از انتخابات، آن را فتنه‌ای پیچیده از سوی عوامل مرموزی دانست که ایجاد نفاق و جدایی میان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمینان آحاد مردم از نظام اسلامی راهدف گرفته است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «هرجا توده‌های مردم با هوشیاری وارد صحنه‌ شده‌اند این توطئه خنثی شده است».

وی تدبیر رهبری معظم انقلاب را در تمدید مهلت شورای نگهبان برای بررسی بیشتر مسائل و ادای توضیحات قانع‌کننده و ابهام‌زدایی از انتخابات بسیار ارزشمند ذکر کرد و گفت: «این اقدام با ارزش مقام معظم رهبری، برای جلب اعتماد و اطمینان مردم به روند انتخابات بسیار مؤثر است و امیدواریم دست‌اندرکاران این امر بتوانند به طور دقیق و با رعایت انصاف و عدل و با همکاری کاندیداها به اعتراضات قانونی به طور کامل رسیدگی کنند».

وی انتخابات صحیح را عرصه تحکیم همدلی و همکاری و تبدیل رقابت‌ها به رفاقت‌ها پس از انتخابات ذکر کرد و گفت: «نباید سوء‌عملکردها موجب تشدید کینه و تفرقه میان مردم شود و باید همه با همدلی و همکاری برای رفع موانع و مشکلات گام برداریم».

وی شهدای هفتم تیر و خانواده‌های آنان را بهترین یادگاران و همسنگران یاران انقلاب توصیف کرد و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید مظلوم دکتر بهشتی را گرامی داشت.

رییس مجلس خبرگان رهبری شروع ساخت مقتل شهدای هفتم تیر را در حد و شأن این شهدای بزرگوار خبری بسیار خوشحال‌کننده برای مردم ایران دانست.

در آغاز این دیدار، صباغ رییس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر و قدیریان رئیس هیأت مدیره بنیاد هفتم تیر به طور جداگانه گزارشی از دستاوردها، عملکرد و برنامه‌های این ستاد و بنیاد را به اطلاع رساندند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین