کد خبر: ۸۸۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
تبلیغات

مایکروسافت در حال افزودن ویژگی جدید هوش مصنوعی به ویندوز است

مایکروسافت در حال اضافه کردن ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد از صفحه‌نمایش عکس بگیرید و از هوش مصنوعی بخواهید که آن را توضیح دهد.
مایکروسافت در حال افزودن ویژگی جدید هوش مصنوعی به ویندوز است
آفتاب‌‌نیوز :

دستیار هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ که ویندوز کوپایلت (Windows Copilot) نامیده می‌شود، در حال حاضر خدماتی شبیه به ChatGPT معروف‌ترین چت‌بات هوش مصنوعی جهان، در محیط ویندوز به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما شرکت مایکروسافت جاه‌طلبی‌ها و برنامه‌های زیادی برای این دستیار هوش مصنوعی دارد و به طور مستمر ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند.

مایکروسافت در حال اضافه کردن ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد از صفحه‌نمایش عکس بگیرید و از هوش مصنوعی بخواهید که آن را توضیح دهد. این ویژگی جدید، اکنون در اختیار برخی از کاربران ویندوز ۱۱ قرار گرفته است، اما ممکن است برای همه نشان داده نشود.

اسکرین‌شات بگیرید و از کوپایلت بپرسید

این ویژگی جدید به شما امکان می‌دهد از تصویر نمایشگر عکس بگیرید و مستقیماً آن را در پنل Copilot یا Bing آپلود کنید. وقتی اسکرین شات در Copilot در ویندوز ۱۱ آپلود می‌شود، می‌توانید از چت‌بات بینگ بخواهید تا درباره آن توضیح دهد. همچنین می‌توانید هر چیزی که مربوط به اسکرین شات باشد بپرسید.

این قابلیت، شبیه به ویژگی آپلود تصویر موجود در copilot.microsoft.com یا Bing.com است، اما ادغام آن با ویندوز برای اسکرین‌شات‌ها صورت گرفته است.

در مثال زیر، ما از کوپایلت خواستیم تا یک اسکرین شات از Recycle Bin را توضیح دهد که به سرعت توضیح کوتاهی ارائه کرد:

«این تصویری از نماد سطل بازیافت روی دسکتاپ کامپیوتر است. سطل بازیافت یکی از ویژگی‌های سیستم‌عامل ویندوز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها و پوشه‌های حذف شده را قبل از پاک کردن دائمی به طور موقت ذخیره کنند.»

مایکروسافت کوپایلوت

از آنجایی که مایکروسافت اج به Copilot قدرت می‌دهد، ویژگی اسکرین‌شات آن به شما امکان می‌دهد روی اسکرین‌شات بکشید یا دستورالعمل‌های خاصی را اضافه کنید که Copilot بتواند ببیند.

همچنین اگر می‌توانید به ChatGPT-۴ Turbo دسترسی داشته باشید، می‌توانید از Windows Copilot بخواهید تا احساسات تصاویر را توضیح دهد، از جمله آن‌هایی که در تصاویر انتزاعی نشان داده شده‌اند. البته این قابلیت فقط برای کاربران منتخب در دسترس است، اما مایکروسافت قصد دارد در هفته‌های آتی عرضه را گسترش دهد.

کوپایلت گام بزرگ بعدی برای ویندوز ۱۱ است

مایکروسافت بر Copilot به عنوان یک ویژگی اصلی در محصولات خود از جمله آفیس و ویندوز تاکید می‌کند. در سال ۲۰۲۴، مایکروسافت یک دکمه اختصاصی Copilot را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای «ساده‌سازی تجربه کاربری» به سخت‌افزار ویندوز اضافه خواهد کرد.

مایکروسافت می‌خواهد کلید کوپایلت را به کیبورد‌ها اضافه کند

مایکروسافت کوپایلت را در همه جا می‌خواهد. این نباید برای کسی مخفی باشد و در اخبار تکنولوژی نیز این موضوع بار‌ها مطرح شده است. مایکروسافت اخیراً در یک پست وبلاگی برنامه خود را برای اضافه کردن کلید Copilot به صفحه کلید ویندوز تأیید کرده است. در کیبورد‌های فعلی هم می‌توانید با میانبر صفحه کلید Win+C به Copilot دسترسی داشته باشید.

مایکروسافت این تغییر را به‌عنوان مهم‌ترین ارتقاء صفحه‌کلید ویندوز در نزدیک به سه دهه اخیر بازاریابی می‌کند و آن را با معرفی منوی استارت و دکمه آن در صفحه کلید مقایسه می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید: «Copilot نقطه ورود به دنیای هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی خواهد بود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین