کد خبر: ۸۸۵۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
تبلیغات

سیلیکون امولشن چیست؟

سیلیکون امولشن یا روغن سیلیکون یکی از پرکاربردترین مواد یا پلیمر‌های مصنوعی است. این مواد ترکیبی از روغن در آب بر پایه سیلیکون هستند و هم اکنون در صنایع بسیار زیادی از آن‌ها استفاده می‌شود.
سیلیکون امولشن چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

هم اکنون مواد اولیه شیمیایی مختلفی نظیر سیلیکون امولشن با مقاومت حرارتی و الکتریکی بالا به تولید رسیده اند. این مواد ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که باعث شده گرید‌های مختلف آن‌ها در صنایع زیادی به کار گرفته شود. شما عزیزانی که قصد خرید دارید بدون شک قبل از خرید باید به بررسی تمامی مشخصات، کاربرد و حتی قیمت محصول بپردازید. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این ماده شیمیایی پرکاربرد با ما همراه شوید.

سیلیکون امولشن

سیلیکون امولشن یا روغن سیلیکون یکی از پرکاربردترین مواد یا پلیمر‌های مصنوعی است. این مواد ترکیبی از روغن در آب بر پایه سیلیکون هستند و هم اکنون در صنایع بسیار زیادی از آن‌ها استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد را چنین موادی در صنعت قالب‌گیری برای حذف راحت قطعات پلیمری خواهند داشت. این ماده خشک کننده خاصیت ضد چسبندگی و سرعت بسیار بالایی برای انواع قالب‌ها دارد. وجود سورفکتانت، روغن سیلیکون و مواد فعال سطحی در کنار مواد ضد خوردگی سطح کاربرد این ماده را به شدت افزایش می‌دهد.

هم اکنون سیلیکون امولشن در گرید‌های مختلفی تولید شده است که هر یک تحت شرایط دمایی متفاوتی نیز سنتز خواهند شد. با کمک چنین ترکیبات شیمیایی ویسکوزیته و گرانروی روغن سیلیکونی کاهش می‌یابد، در نتیجه به کارگیری آن‌ها راحت‌تر و سریعتر خواهد بود.

روغن سیلیکون یا سیلیکون امولشن شفاف یا بدون‌رنگ است. این ماده غیر سمی، غیر فرار و غیر اشتعال‌زا بوده و همین مسئله سطح کاربرد آن را بیشتر می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این مواد می‌توان به پایداری حرارتی بسیار بالای آن‌ها اشاره داشت. کشش سطحی مواد کم است و به همین سبب در سریع‌ترین زمان ممکن و به راحتی در سطح پخش می‌شوند. تراکم بالای این دسته از روغن‌ها در مقایسه با دیگر روغن‌های هیدروکربنی و مواد معدنی محبوبیت آن را بیشتر می‌کند. در تماس با حلال هیدروکربنی و کلردار به راحتی حل می‌شود.

شکل ظاهری این ماده یک نوع روغن شیری رنگ و بدون بو است و بع راحتی در آب حل می‌شود. در صورت افزایش دما حل شوندگی آن نیز بیشتر خواهد بود. درصد ph این محلول ۶.۷ تا ۷.۳ است. دارای دانسیته ۱۰۷۱ گرم بر لیتر می‌باشد، اما ضریب کارایی آن ۵ خواهد بود. در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد بین۰.۲ تا ۸.۳۵ سانتی استوک گرانروی دارد.

انواع سیلیکون امولشن

سیلیکون امولشن از زنجیره‌های پلیمری تشکیل می‌شود که بر پایه پیوند متناوب سیلیکون و اتم‌های اکسیژن است. این مواد شیمیایی با ساختاری شماتیک طراحی شده‌اند. از نکاتی که قبل از خرید این مواد شیمیایی باید به آن توجه داشت، آشنایی با انواع آن است. به این مسئله توجه داشته باشید که درصد ترکیب روغن و آب اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید به نسبت روغن به آب در نوع امولشن توجه داشته باشید.

سیلیکون امولشن روغن در آب یکی از مطرح‌ترین انواع امولشن‌هایی است که دز این ترکیب روغن در آب به راحتی پراکنده خواهد شد.

سیلیکون امولشن‌های آب در روغن نیز جزو ترکیبات دیگری هستند که در آن آب در روغن پراکنده خواهد شد.

سیلیکون امولشن چیست؟

کاربرد سیلیکون امولشن

سیلیکون امولشن بر پایه آب است و به راحتی می‌توان آن را در آب رقیق کرد. این ماده پایداری بسیار بالایی دارد و با محیط زیست نیز سازگار است. هم اکنون از این مواد شیمیایی به عنوان پوشش دهنده، نرم کننده، ضد کف، مواد دافع آب و رنگ، محصولات مراقبت شخصی، روغن کاری قالب گیری و ... استفاده می‌کنند. شما کاربران عزیز باید قبل از خرید حتماً با برخی از کاربرد‌های این ماده شیمیایی ارزشمند آشنایی شوید.

در صنعت تولید لاستیک و پلاستیک از سیلیکون امولشن به عنوان عامل آزاد کننده و روان کننده استفاده می‌شود.

برای پولیش خودرو و بسیاری از پاک کننده‌های خانگی که برای براقیت، محافظت و مقاومت استفاده می‌شوند نقش مهمی دارد.

به دلیل خاصیت افزایش آب گریزی و کاهش نیاز اتو منسوجات، این مواد در صنعت نساجی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سیلیکون امولشن در واکس

سیلیکون امولشن هم اکنون به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلفی نقش ماده اولیه را دارد. این ماده شیمیایی هم اکنون برای تولید واکس نیز استفاده می‌شود. اگر به ساختار انواع اسپری واکس‌های تایر و داشبورد توجه کرده باشید، قطعاً نام سیلیکون امولشن را در بین ترکیبات و فرمولاسیون این مواد دیده‌اید. این مواد قدرت جداکنندگی و حل شوندگی بسیار بالایی در آب دارند. حتی براق کردن لاستیک، تایر، پولیش، چرم، چوب و ... نیز از ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها به شمار می‌رود. در صنعت تولید واکس و براق کننده‌ها نیاز به محصولاتی با چنین مشخصاتی است. این ترکیبات شیمیایی قدرت انحلال پذیری بالایی دارند و تا دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت می‌کنند.

سیلیکون امولشن چیست؟

امولشن پوست

سیلیکون امولشن به عنوان یک ماده شیمیایی مطرح در تولید محصولات آرایشی بهداشتی یا مراقبت از پوست کاربرد دارد. بدون شک همه افراد به دنبال پوستی نرم، شفاف و درخشان هستند. از این رو شما برای داشتن پوستی زیبا و با نشاط می‌توانید از محصولات مراقبتی مختلفی استفاده کنید. امولشن پوست همان آمولسیون است که نسبت به مرطوب کننده‌ها سبک‌تر می‌باشد. البته برای کاربرد این مواد شیمیایی در صنایع مختلف باید حتماً به درصد‌های آن‌ها توجه داشت. معمولاً امولشن پوست ۶۰ درصد است و فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. این مواد به صورت تخصصی در فرمولاسیون برخی از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. در محصولات مراقبت شخصی با دوز مناسبی این مواد با خاصیت نرم کنندگی و حفظ رطوبت استفاده می‌شوند.

با محیط زیست سازگار هستند و برای سلامتی انسان نیز هیچ خطری ندارند. گرید خوراکی این مواد شیمیایی حتی برای تولید کاغذ‌های مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. امروزه برای پخت و پز و سرخ کردن نیز می‌توان از این مواد شیمیایی پرکاربرد استفاده کرد.

نتیجه

سیلیکون امولشن یک نوع روغن سیلیکونی است که هم اکنون در گرید‌های مختلف مورد توجه صنایع گوناگون قرار دارد. درصد‌های مختلفی از این مواد شیمیایی هم اکنون در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. شما کاربران عزیز هنگام خرید تمامی مزایا و مشخصات این مواد به ویژه شرکت تولید کننده آن را مورد بررسی قرار دهید. به دنبال انتخاب تولیدات شرکت‌های معتبر از اسپیناس شیمی خرید اقتصادی خواهید داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین