کد خبر: ۸۸۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و مدیران دولت‌های یازدهم و دوازدهم برگزار شد.
مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز پنجشنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۲ با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و برخی مدیران دولت یازدهم و دوازدهم در حسینیه جماران ۲ برگزار شد. در این مراسم برخی شخصیت‌های سیاسی و مدیران دولت‌های یازدهم و دوازدهم حضور دارند.

محسن هاشمی در این مراسم با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی به عنوان یک عنصر فراشکوفا در مورد هر کاری که تصمیم می‌گرفتند، آن را رها نمی‌کردند، گفت: آیت‌الله هاشمی بیش از ۱۳ بار در انتخابات شرکت کرد و در دو مورد شکست خورد، ولی بلند شد؛ اکثر پست‌هایی که داشت انتخابی بود.

در ادامه حسن روحانی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: راه و مسیری که مرحوم هاشمی پیش پای ما گذاشت هرگز از یاد‌ها نخواهد رفت شخصیتی بی نظیر که در سخت‌ترین شرایط کشور پیش قدم و برای حل مشکلات کشور در صحنه بود. 

رییس دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: توصیه هاشمی به همه دوستداران نظام و انقلاب این است که هیچگاه ازصحنه سیاست و حل مشکلات جامعه پا پس نکشید و در صحنه بمانید. 

روحانی مرحوم هاشمی را شخصیت بی نظیر در صحنه سیاست کشور عنوان کرد و گفت: روز‌هایی را شاهد بودم که هاشمی تنها بود بعد از حادثه هفت تیر روزی که مدیر بی نظیر انقلاب آیت الله بهشتی از میان ما رفت آیت الله خامنه‌ای هم در بستر بود. مرحوم هاشمی تنها کسی بود که به مجلس آمد و تلاش کرد که مجلس تشکیل شود.

کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۸۰ رونمایی شد

در حاشیه مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی از کتاب خاطرات او در سال ۸۰ با جضور محسن هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی رونمایی شد. در این کتاب که قرار است در نمایشگاه کتاب عرضه شود، ناگفته‌ها و خاطراتی از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۸۰ منتشر شده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۱۹ دی سال ۱۳۹۵ به دلیل عارضه قبلی در ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین