کد خبر: ۸۸۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۹
در جمع دانشجویان دانشگاه اراک مطرح شد؛

رضایی: مادرم گفت سیاست برایت نان و آب نمی‌شود

مردم حق دارند بدانند 360 میلیارد دلار پول نفت کجا رفته است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی گفت: «وقتی که ساواک ما را دستگیر کرد و به زندان افتادیم، یکروز مادرم به ملاقات من آمد و گفت سیاست برایت نان و آب نمی‌شود و من گفتم ما مبارزه می‌کنیم تا شرایط عوض شود و برای مردم کشورمان آب و نان بیاورد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که ادامه سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی در دانشگاه اراک سخنرانی می‌کرد، افزود: «شما جوانان در طول تاریخ قدم‌های موثری را در حوادث گوناگون این کشور برداشته‌اید و آگاهی بالای شما جوانان توانسته است ایران را از تنهایی و غربت در آورد».

وی افزود: «ما در شرایط خاصی هستیم و کشور نیازمند یک تحول جدی و انقلاب در حوزه اقتصاد است».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دوره طرح ضرورت تغییر را پشت سر گذاشته‌ایم، یادآور شد: «شعار تغییر مطرح شد و دوره طرح ضرورت تغییر را سپری کرده‌ایم ولی حاصل چندانی را شاهد نیستیم».

وی افزود: «همین دولت فعلی نیز که محصول تغییرات بود، عملاً نتوانست تغییرات را سرعت بخشد و به سمت و سوی درستی هدایت کند».

وی تاکید کرد: «در حال حاضر بیش از آنکه به پیگیری برای تغییرات سیاسی نیاز داشته باشیم، نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم».

دکتر رضایی انقلاب اسلامی را یک انقلاب همه جانبه خواند و تصریح کرد: «با وجود همه جانبه بودن انقلاب اسلامی، تمام اهداف آن محقق نشده و بیشتر تغییرات و روندهای موفق در بعد سیاسی محدود شده است در حالی که می‌دانیم انقلاب ما فقط به دنبال تغییر در بعد سیاسی کشور نبود»؟

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری خاطره‌ای از دوران رژیم شاه که به‌عنوان زندانی سیاسی در زندان به سر می‌برد، اظهار داشت: «وقتی که ساواک ما را دستگیر کرد و به زندان افتادیم یکروز مادرم به ملاقات من آمد و گفت سیاست برایت نان و آب نمی‌شود و من گفتم ما مبارزه می‌کنیم تا شرایط عوض شود و برای مردم کشورمان آب و نان بیاورد».

رضایی با طرح این سوال که آیا ادامه این رقابتهای سیاسی و جناحی به شکل فعلی برای مردم ما آب و نان به همراه می‌آورد؟، خواستار توجه بیش از پیش نامزدهای انتخابات به مسایل اقتصادی و ارائه برنامه‌های مدون برای اصلاح اقتصاد کشور شد.

رضایی: دولتی که بدهکار است چگونه می‌تواند پول نفت را بر سفره مردم بیاورد؟ 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود در دانشگاه اراک، با مخاطب قرار‌دادن دانشجویان، پرسید: «چند نفر از شما احساس می‌کنید که پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، یک شغل مناسب انتظار شما را می‌کشد؟ (این بخش از سخنان دکتر رضایی به دلیل تشویق‌ها و کف زندن‌های دانشجویان قطع شد).

وی در ادامه افزود: «مساله اشتغال بدون یک تغییر جدی و انقلاب اقتصادی حل نمی‌شود و هرچند همه دولتهای قبلی و دولت فعلی برای جبران کاستی‌ها کار کرده‌اند ولی بدون تغییر الگوی مدیریتی کشور این زحمات به نتیجه ملموس و مشخصی نخواهد رسید».

دکتر رضایی به مطرح شدن شعار «آوردن نفت بر سر سفره مردم» از سوی احمدی‌نژاد در انتخابات نهم اشاره کرد و افزود: «دولت چگونه می‌تواند نفت را بر سر سفره‌های مردم بیاورد در حالی که 6 هزار میلیارد به آموزش و پرورش و 3 هزار میلیارد نیز به وزارت نیرو بدهکار است»؟

وی ادامه داد: «دولتی که در اثر سوء مدیریت منابع مالی و ارزی خود بدهکار است، چگونه می‌تواند پول نفت را بر سر سفره‌های مردم بیاورد»؟

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: «ما کسی را متهم به دزدی نمی‌کنیم ولی سوء مدیریت منابع مالی و ارزی کاملاً مشهود است و مردم حق دارند بدانند 360 میلیارد دلار پول نفت کجا رفته است»؟

وی رشد کشور را در زمینه‌های سیاسی خوب ارزیابی کرد و گفت: «ما پس از انقلاب در بعد سیاسی در مجموع موفق بوده‌ایم؛ هرچند در این بخش نیز اشکالاتی وجود دارد که باید به تدریج برطرف شوند».

وی افزود: «نباید در سایه موفقیت‌‌هایی که کشور ما در عرصه سیاسی به دست آورده و می‌آورد، بمانیم و از ضرورت انقلاب اقتصادی غافل شویم چون تاخیر در تحول جدی اقتصادی باعث می‌شود همین دستاوردهای سیاسی را هم از دست بدهیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین